Bärsjal

Av med mjölkstockningen, eller nästan iallafall. Har fått 2 knölar till som är ömma men har upptäckt dom i tid tror jag :) Känner oc klämmer som en tok varje dag, för jag vill INTE uppleva denna hemska mjölkstockning en gång till !
Nu är det över iaf, men åkte istället på en dunderförkylning, eller är snorig som tusan. Aja, bättre det iallafal.

Igår var Jenny och hälsade på oss hela dagen, det var så kul ! Saknar dig gumman så mycket, kan ni inte flytta hit, pleaaaase ;) Tur att det inte är så långt till Piteå iaf !

Idag har jag varit på prommis/på stan med Sanna & Charlie. det var så trevligt :) tyckte att det blåste lite höstkallt, men det tyckte nte resten av Luleå ?! Alla gick helt sommarklädda, som att det var 25+, men det var väl inte sååå varmt ? Kanske min förkylning som spökar men Sanna tyckte oxå att det var lite kyligt.

När jag kom hem så sökte jag på blocket efter en bärsjal till min grin-olle(för det var han idag). Nu när han blivit lite större så vill han inte ligga i vagnen när han är vaken och då skriker han bara. Så investerade i en bärsjal Tricot-Slen, som jag hittade på Blocket och när jag skulle ringa på den, så kom det fram att det var min granne som sålde den :) Nära & Bra ! Så nu har jag provkört den och tror att det blir skitbra. William verkar gilla den !

Kom hem, slängde i oss lite mat. Jag åkte till Anna som bor typ 200m bort och fikade med tjejerna, W var hemma med pappa under tiden och det hade gått jättebra ! Tänkte först stanna och spela med tjejerna, men kände mig inte helt hundra, så nu ska jag lägga mig under täcket, äta godis och se en bra film, kurera mig alltså :) Och så hann jag börja sakna min plutt under denna korta tid !!  Imorn kommer Sara,Sven & Leo och hälsar på, så då vill jag vara pigg :)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Aludden

Jag har ju en sjal, men jag har bara testat den typ en gång. Du måste lära mig hur man knyter och så. Kanske inte vore så dumt att börja använda den. Klara börjar bli liiiite tung att bära nämligen.

Postat av: Emma Aludden

Jag som har varit sååå nojjig för mjölkstockningen men nu börjat slappna av då det gått så bra... kanske inte ska ropa "hej" :) Du måste verkligen visa mig sjalen. Jag har bara en instruktion på engelska som jag dessutom tappat bort. Nice om den är lätt att använda.



Huset får vill tillträde till i MORGON!!!! Tjoho! Men - det ska målas, tapetseras, bytas golv etc etc. Men kom gärna och hälsa på när jag är där och påtar någon dag. Den 1 oktober ska vi vara utflyttade ur lägenheten så det har vi som sista datum att måsta vara klar med huset för inflytt. Såååå spännande.

Postat av: Marie

Jag tyckte då det var höstkallt igår. Brrr. Myggdörren åkte ut ur sovrummet nu, det är ett tecken på höst det. :)

Postat av: Karin

Jag håller med om att det var höstkallt igår. Vi var också på stan en sväng och när solen var i moln var det verkligen kallt.



Jag har också en sån sjal och det är jättebra när Hugo är trött och bara skriker. Jag har en varm sovande Hugo i sjalen nu. :-) Det är så mysigt!

Postat av: sanna

håller med att det var både kallt och mysigt att ses igår :) och om håret, jag hade då verkligen ingen hollywoodsvall som alla säger att man får som gravid :)



hittade du en sjal! toppen att han verkar gilla den ju! så smidigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback