Hopptävling

Imorse efter 08 någongång kom Frida och hämtade mig och vi åkte till stallet.
Mockade åt hästarna vi skulle tävla och kollade på lite andra klasser och skakade nervöst.
Jag har inte tävlat på kanske...10 år :) Och Frida tävlade en häst som hon aldrig ridit.

Jag & Frida går banan så att vi rider rätt vägar :)


Jag tävlade Farucco. En väldigt trevlig häst med MKT energi. Lite orutinerad inom hoppningen,men som sagt en trevlig prick :) han var väldigt laddad på framhoppningen, men hoppade allt. och på banan så kom vi lite vingligt på första hindret och sen "brallade" han iväg så vägen blev ingen bra till andra hindet + att det gick aningen för fort . han hoppade men vi rev det hindret, varav man får 4 fel. resten av banan gick det jättebra, utan stopp eller rivningar så jag är väldigt nöjd och glad med dagens tävling ! :) Mitt mål var att komma runt banan och det gjorde vi :) 

Jag & Farucco


hur gick det för Frida då med hästen hon aldrig tidigare ridit?

Hon kom 3:a (av 18 startande) Och fick med sig en rosett. Hon & Titten var sååååå duktiga !!



Gud så roligt det var! Vilken tur att Anna & Regina övertalade mig och att jag sen övertalade Frida :)

--

Kom hem efter 14 någongång. William blev jätteglad.
Mathias hade storstädat hela nedre våningen. Plockat undan,dammsugit och skurat. Mkt uppskattat !
Har lekt med William-nakefis hela kvällen. han var på strålande humör, lilla älsklingen.
Han verkligen älskar att vara naken. Han skrattar och sprattlar hela tiden :)
Och nu ligger han och sover sen 20 typ :)

God natt på er och hoppas att ni har haft en mysig Lucia och tredje advent :)

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Ja du var så bra (och Frida också)!! Nästa gång tar du det utan fel också... Men som du skriver så ska du ju verkligen vara nöjd med hur bra du rider honom... Blir så avis när man står på sidan... Men jag var nog mer nervös än dig ;)

Postat av: Soppa

Gud så kul att du tävlade.

Postat av: Marie

Vad kul att det gick så bra på tävlingen. :) Grattis till er båda, du som uppnådde dina mål och Frida som fick en rosett. :)

Postat av: Linda

Vad kul att det gick så bra! Tänk nästa gång, då vinner du allt :)

Postat av: Linda

Både Farruco & Titten är trevliga killar.

Jag föredrar Farruco i dressyren dock, där han är otroligt trevlig att rida.

Jag red Titten ett tag innan jag gick på "föräldraledigt" och var "hästlös".

Vem brukar du rida på hoppträningarna? Är det Farruco?



Vi bor vid stallet, kan man säga.

Postat av: Anonym

Monenneks sää sit tulit??

Postat av: Theres

Jo han hade gått upp ca 200 gram på två veckor, så det är ju helt klart godkännt speciellt med tanke på hans dåliga aptit i nästan en vecka!

Hoppas vi ses nåt till veckan, innan det är jul och man är borta ett tag.. :P

Postat av: Regina

Ja visst är det bra när man har folk som övertalar en =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback