Koll

Ja ni. Det är ju tur att man har lite koll. Lite.
Funderade på min Fp att undra hur lång period jag fyllt i. Gick in på Fks hemsida och yes , jag hade bara fyllt i den här månaden. Det var ju tur att jag upptäckte det nu och inte 25 januari då jag hade fått lite panik om det inte dök upp några pengar , skulle inte vara alls trevligt .

Idag har vi klivit upp tidigt ! 08.00 hoppade jag in i duschen och började göra mig iordning. William fick sin morgongröt och så drog vi iväg på 6-månaders kollen på¨BVC. han är ju "bara" 5 ½ månad men hade kollen nu :)
Läkaren undersökte. William var så duktig ! Och allting såg bra ut :)
han kunde vända,vrida på den röda pinnen hon gav han, vända på sig åt alla håll, sitta & stå(med stöd såklart ;) ).
Han vägde 7080g och är 68.6 cm. Lång och smal pojk :D Han ligger över i längdkurvan och under i vikten, men följer sin egen kurva , så det är bra :)

Efter BVc var vi hem en sväng och åkte sen & lunchade med fl-mammorna påMat&Prat. Gud vad länge sen jag var på stan haha :) Så gott det är att äta ute !
Efter lunchen strosade jag runt efter stans gator så att William fick sova sin e.m- nap i vagnen.

Väl hemma kom svärmor på besök och jag rymde ;) haha nej inte alls, men åkte till Dollars & storheden och handlade lite smått och gott. Bland annat en julgran som vi har pyntat ikväll. lägger upp pix imorn om William inte rivit ner den ;)

Just det ! Provade att ge William välling idag, eftersom bvc sa att jag kan börja prova det nu istället för gröt.
Kan ju säga att det gick helt åt helvete ! Ny dag,Nya tag.

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Men åå... Att jag inte visste då hade jag rymt med dig ;)

Postat av: Mysan

Hehe gav nattis välling för en vecka sen.. första gången fick hon bara i sig några droppar å vägrade mer.. Men dagen efter åt hon som om det var det enda hon smakat på ;)

Postat av: Wifie

Är inte många som gillar vällingen från början verkar det som. ;) Men tur dom vänjer sig fort! :D Oftast. :)



Ja, jag tränar mycket. Men inte alls lika mycket som innan jag blev gravid ändå. :) Och allt jag beställt är förstås inte åt mig själv haha. :D

Postat av: Linda

Det var aldrig några problem att ge Anton nånting.

Jag började vänja honom vid mat & välling när han var omkring 6 månader. Han har alltid varit stor och aktiv. Vid 4 månader for han som en galning i gåstolen. Det finns massor av bra recept på mat som man kan börja med. Jag har en del om du skulle vilja ha. Jag har de i datorn så skicka din epost, om du vill ha dem.

Postat av: Regina

På torsdagen har jag inte så mycket. Skola 8:15 men blir inte där så länge så kan åka hem och sova sen=D

Postat av: Theres

Ja det tog ju som ett tag att få Olle att dricka vällingen, TVÅ månader! Men ett tips om han inte tycker om den är att testa med liiite socker, märker man att han tar vällingen då så är det sen bara att ge mindre och mindre och tillslut äter han förhoppningsvis! Eller messmör, det är också ganska sött så det funkar nog också :)



Å, vi vill gärna fika. Vars spelar ingen roll, vi är på vartsom helst! :D

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Vad härligt att få rymma iväg en stund, det skulle jag verkligen behöva;)! Vad länge sen vi sågs...bara E blir frisk kan vi väl styra upp nåt:)?!

Postat av: sanna

trist att jag missar idag, men jag hänger med nästa sväng! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback