Konstigheter

Idag har vi varit hemma. Något har hänt/händer med min lille.

Våra "rutiner", matätande m. m går helt åt skogen.
William vägrar äta all fast mat till och med gröt fast jag öser med mango , blåbär m.m.
Han har haft lite till & från lätt feber/förhöjd temp i 2-3 dagar nu. Det rinner bara dreggel medan han frenetiskt tuggar på någonting och han gråter&gnäller ovanligt mkt. KAN DET VARA TÄNDER??? Känner eller ser ingeting iaf, men det är stenhårt typ i hela munnen och det är rätt vanligt antar jag :)

Det är så jobbigt när dom inte kan säga och man provar med allt ! Jag klarar mig men det är så synd om hjärtat.
Tildes freshfoodfeeder med fryst mango var iofs en hit. Ska nog inhandla en sån imorgon. Och ersättning äter han hur bra som helst, så svälter. det gör han inte :) Och han är inte alls förkyld heller så förstår mig inte på febern som kommer och går på kvällen. På dagarna har han varit frisk. Eller legat mellan 37-37.5, och det är tydligen normalt  upp till 37.8. Ska nog ringa BVC imorn om han fortfarande har feber. Nu när jag la han efter en timmes skrik, så hade han iaf ingen feber nu ikväll så jag hoppas på det bästa.

Igår var vi iaf en sväng till Mia &Tilde. Där var William på strålande humör. Vi fotade julkort på W & T i små söta tomtedressar. Så söööta dom var haha.
Och Tilde ville mest klä av william. Mitt batteri tog slut innan vi hann fota dom tillsammans men ska ta med tomtedressen här ngn dag till Mia igen :)



--

På ridningen igår hade vi markarbete med några hinder. Jag fick rida Thåtte.
En jättefin och trevlig häst, men igår var han på bushumör och efter hindrerna laddade han med bocksprång. Vilding!
Han brukar visst aldrig hålla på sådär enligt dom andra. Nåja, det gick bra och i slutet hoppade vi utan några laddningar efter hindrerna och det var riktigt kul ! hoppas att jag får hoppa honom på hoppningen oxå nu när jag fått "känna" på han :)

--

Imorgon får vi se om vi åker till Theres&Olle på fika. Får se lite hur natten går och hur William mår.
På eftermiddagen får jag min svinis-spruta på Previa. Vårt jobb hade bokat tid till oss anställda.
BRA Servera :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Hoppas natten har gått/går bra! Säkert ploppar det upp en tand ska du se...



Kanske måste lägga upp filmen på marodörtomten ;)



Postat av: Linda

Det är ju jobbigt när man inte vet vad som är fel. Kolla så han inte har torsk eller nåt, då brukar väl aptiten inte vara den bästa. Fast iofs så äter han ju ersättning.



Söt är han då i tomtedräkten. Vi fotade Emmy här i veckan också, men kan inte lägga upp någon bild för då blir det ju ingen överraskning för de som ska få julkort.

Postat av: Theres

Lille W är ju hur söt som helst i sin tomtedräkt! Hoppas det ploppar upp någon tand snart så han slipper ha ont i munnen.. Men det behöver inte synas någonting i munnen innan tänderna kommer. 6 av Olles 8 tänder har vi inte märkt någonting förrän de har ploppat upp. Han har inte varit svullen eller så alls. Förutom med hans två övre framtänder där det var svullet i någon dag innan de kom fram..

Postat av: Linda

Du ska se att det är tänderna som spökar.

Du beskriver det typiska för tändernas uppkomst.

Tandköttet är ofta hårt som du beskriver och snart kommer ni se att det är vitt också.

Ge honom något kallt att sätta i munnen.

Finns bra bitsaker på Barnens Hus och Tony´s R Us.

Kyla underlättar deras smärta.

Postat av: Theres

Hoppas det gick bra med sprutan idag! Trist att du inte kunde komma idag, hoppas vi hinner ses på nån fika snart innan jag börjar plugga igen.. :)

Postat av: sanna

stackars w, det är inte kul när man inte vet vad man ska göra för att hjälpa. c flippade ju totalt idag vid middagen och jag kände mig som ett stort frågetecken :)



ja, det hade varit skitkul! vi borde ha köpt huset brevid er när det begav sig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback