hur hann jag med?

Pusts, nu kan jag andas igen :) känner mig levande efter helgen, så en snabb sammanfattning då

Lördag, projektdag nr 1:
*Vaknade hos Minna vid 08,00, Lite pussel & lek m Kim & fixa till sig till stan *Shoppade heeela dagen, allt från köpcentrat till Ikea, där jag träffade Sanna&Jonas för första gången live  =), dom var hur gulliga som helst! *Åkte till MInna & fixade till ti festen, kramades med en massa goda vänner som kände och klämde på min big mage, åkte vid 20 till Emma, vi snurrade runt på stan & snacka skit, var på husesyn hos Maria och till slut åkte jag till syrran & surrade m pappa & hans fru och sooooovv, kl 01-02 någong var jag i säng och ska jag säga en rolig sak, under dagen ringde bla min bror och sa om jag inte skulle komma & hälsa på, ja,självklart, men imorgon...

Söndag då, projektdag nr 2

Vaknade hos syrran, sov ända till 10 *wohoo*, åkte m pappa till hans gamla förråd som han skulle tömma och plockade m lite grejer, åkte till min bror+familj & fika, sen ringde mamma, åkte till henne & käka lunch och kollade på gamla foton då hon var gravid, fan va snygga babykläder det fanns förut, synd att hon inte sparat men vi är ju 5 barn så :), sen efter det åkte jag till Jenny&Kai i Nikkala mätte & ritade upp deras kök, hann precis färdigt till 16,30 då jag skulle vara hos min andra syster och plocka upp henne för hon sku åka me till Kallax, till slut, ja jag tog mig hem och nu är jag uppe i ungefär 1000varv =)
jo, glömde, Mathias föräldrar ringde mig nyss och sa "vi såg dig inte i helgen", nä för jag har knappt haft tid att träffa ens min familj eller andas för den delen , nu är jag trött :/


MEN trots all stress & hets, har jag träffat mina nära & kära och haft en VÄLDIGT trevlig helg, vet som inte vad jag skulle ha gjort annars, suttit här hemma helt ensam,nu när M är borta ? nej tack !

Skrutten i magen har varit med på många ställen i helgen, hon har nog sovit gott hela dagarna, för hon har varit vaken hela nätterna, vår lilla älskling :) M är så söt när han ringer och frågar "är hon vaken?" oj, vilken skillnad det kommer att vara när han kommer hem igen, han får oxå känna henne händer/fötter =)


Kollade precis på Tradera hur det gått för min Ipod som jag lagt ut, fick hela 738 kr för den =) För en sak jag inte ens använder blev jag liite rikare iaf  :)


Ha d bra =)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

SHIT vilken stressig dag, du är verkligen duracell ;) förstår att man blir lite less när svärisarna ringer och hetsar, man vill ju i första hand hinna med sin egen familj tycker jag.



jag vet, det är ingenting kvar för oss (känns det som) och det kan vara lite jobbigt faktiskt. kommer ofta på mig själv med att sitta och oroa mig, även om man självklart längtar mycket också är det enormt skrämmande att få barn! iiiiih, hoppas vi klarar av allting, hade värsta homongrinet igårkväll :) (löjlig man är nu alltså!). fan, kom på det där med fikat, det är massor av stängningar i veckan, imorgon slutar jag halv fem men ska på kurs på scandic sju, onsdag stänger jag sju, torsdag har vi bytt pass och jag stänger sju, har fub på dagen, fredag jobbar jag heeela dagen lång :( men vad tror du om måndag nästa vecka? fan alltså, det blir ju så mycket lättare att ses när man inte jobbar känner jag :)

Postat av: zof-i-proppz

åååå vilken helg, men det var super skoj å se dig å magen! saknaar er kan knappt vänta innan den lilla saken ploppar ut:) halihali

Postat av: sanna

precis, två på varandra, skulle man också bli rätt less på iofs, 18 månader som köttbulle, haha! :) jag nojar redan för hur man ska tacka nej till alla besök i början när man tycker allting är kaos och bara vill grina.. jobbigt! satt precis och läste på nll's hemsida, och fan vad det är mycket läskiga saker kring det här med bb, mat, sovrutiner, hjälp, amning.. gah! det känns som att man är alldeles för omogen och ung för att klara detta, men förmodligen löser det sig väl när baby boo tittar ut :)



perfa, då säger vi måndag. ska vi ta det i stan för vi har ingen bil? jag är iaf ledig, så jag kan hela dagen, när du vill :)

Postat av: sanna

haha, precis sådär känner jag också, svinjobbigt att slänga fram tuttarna när det är en massa folk där, jag kommer typ inte våga amma utomhus jag :) och om jag måste blir det ju lilla filten! man vill ändå få basrutinerna att fungera innan det börjar springa en massa folk, jag tror inte det är bra, jag kommer ju typ börja grina och bli (ännu mer) ostabil då :)



eller hur, precis sådär sitter jag också och tänker, "mamma sanna". det klingar inte riktigt tycker jag ;)

Postat av: sanna

ja, det var så vi kände också, mitt buffertsparande inför ledigheten ligger ju snarare på minus :( jag som ville vara helt väl flrberedd och känna att fan, jag kan unna mig själv en tröja eller nån lunch ute fast jag är mammaledig, nu blir det termos och egna mackor i påse när jag ska fika ;) haha.



magen är skitstor nu! det bara spänner överallt! och han bufflar som en galning därinne, jag mår nästan illa av det :I) hur är det med er idag? mycket på jobbet? har jag, och jag känner att jag kan stressa upp mig för förut, men är noll effektiv numer, så inget blir ju gjort :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback