TENS-my new best friend?

efter 2 dagars frustration på VC och läkare har jag lugnat ner mig nu :) 

Efter många om och men kring min inflammation/foglossning så bokade vi in en tid hos sjukgymnasten till nästa onsdag,  för att prova ut en TENS-apparat, för att jag ska kunna fortsätta jobba som vanligt. Har ni några erfarenheter av TENS? Jag hoppas att TENS blir -my new best friend :)
 
Har googlat om den  och vad jag förstår så är det helt ofarligt under graviditet men man skulle bara köra på halva styrkan under grav. och under förlossning på MAX-styrkan . Måste säga att det känns lite läbbigt att ta på sig elektroder och få ström in i kroppen ... Ja, vi får väl se hur det känns .

Idag är jag hemma pga att jag har så ont, hade så sjukt ont igår och det blir fan inge bättre, nu har det sträckt sig till ländryggen och ljumskarna . Så ska ta det lite lugnt idag här hemma, kanske tar en lite promenad om det blir varmare, det kanske hjälper att röra på sig lite, då jag sitter still i vanliga fall. Jag får prova mig fram helt enkelt.

Sen var jag ju till BM i onsdags oxå, så här så mina värden ut :)

bebbens ♥-ljud 135 slag/min
sf-mått 24
blodtryck 115/60
vikt 60,4 kg (+10,3kg sen inskrivning)
socker 6,8
hb 120

Enligt BM så ligger jag precis rätt till i kurvan och hon tyckte alla mina värden var helt normala, jag tyckte att vikten har skenat iväg lite, men hon tyckte inte det , utan att jag växer som jag ska :) Skönt !

Sen har skutten i magen börjat få ganska bra vaken/sovrutiner :) Eller jag tror det iaf för nu under en period så har jag vaknat efter 01,00 någongång och efter 05,00 på natten, och jag gör det varje natt, sen lever den ju om i magen hela dagen oxå, ska bli spännande att se om det håller i sig hela graviditeten och även sen när den kommit ut :)

Igår åkte M iväg till Övertorneå/kalix och jobba , så var & köpte lite lösgodis och hyrde Patrik 1,5 , tyckte att den var skitbra :) Fast M brukar säga att jag har svinkass filmsmak, men det här var bra på riktigt :)

Nu ska jag betala lite räkningar & gå ner & käka frukost. Har typ värsta buffen m massa olika bröd och olika juicn, jepp. precis så ekonomiskt är jag när jag handlar. Kommer förmodligen att få kasta hälften sen för att jag inte hunnit äta/dricka upp allt :)

Ha en bra dag!!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Vad jobbigt att ha så ont hela tiden. Hoppas det hjälper med TENS. :)



Postat av: Marie

Ja det tycker jag, då kommer det ju vara värsta sommaren också. Så härligt. :D



Vad jobbar du som?

Postat av: sanna

haha, eller hur, jag nojar ju sönder för allt hela tiden. jag driver tom mig själv till vansinne ;) haha. jo, det där med bh:ar är ju ingen munter historia, varken modellmässigt, eller prismässigt. jag tror jag börjar med vanliga fast lite större så får vi se om det funkar :)



det kan jag snåla på, jag kommer få hängtuttarna från helvetet som straff för det, fuck.



hoppas också du får hjälp av tens:en. jonas hade en sån förut när han hade ont i ryggen och han tyckte tydligen det var rätt bra :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback