jadu

Vecka 25 idag :) skönt att tiden går hyfsat fort, bebben sparkar som tusan och syns det utanpå oxå, förutom när jag ber någon titta då händer det absolut ingenting, typiskt. Skulle vara kul om ens M skulle kunna få se, men inte det, han får vänta :)

Idag har jag varit varm i kroppen, ni vet sådär när man inte svettas, utan är bara extremt varm och fingrarna bara svullnar till små prinskorvar och det är bara en äcklig känsla, usch. har fått ta några mini-pauser på jobbet och gå ut & svalka av mig då & då.

Idag var jag betydligt piggare än igår, var och fikade efter jobbet m Helene,Sara,Leo & Pontus. Helene åker hem till Uppsala idag, så det var trevligt att träffa henne innan, det lär ju dröja till nästa gång .
H sa en grej "hur hinner man slösa en hel lön på en månad, det har jag aldrig gjort" jag, "WHAT?!" hahaha, please lär mig oxå..hon sa att hon helt enkelt inte hinner slösa, men ?! Jag beundrar dom människor som faktiskt har kvar pengar den 25:e från förra löningen, JAG VILL OXÅ VARA EKONOMISK!!! men det är kul att vara shopaholic-slösig, hahahaha :)
Jag är hopplös.

Sen fick vi semlor av våran snälla "jobbgranne"/hyresvärd" Galären idag, så tog med dom till Henka,Marika & Isak (och Mathias var även där) så dom fick fika, själv AVSKYR jag mandelmassa , så jag åt en Max-burgare istället :) Värsta nyttot ;) men hade ju faktiskt inte ätit ngn middag .

Pratade med Marika om bebisar,klädsel,vagngrejer m.m. idag (så ovanligt då :) ) och om alla mina besvär och hon kom fram till att min kropp är inte byggd för att bli såhär stor :) och hon trodde att jag skulle ploppa tidigare än beräknat, yes :) Bara inte fööör tidigt såklart (nu kom noijan Sanna, när jag skrev sådär ;) )

Men jag tror faktiskt att den här lilla bebben kommer att vara på typ 4,5-5 kg (?!) och att den kanske kommer tidigare eller att dom sätter igång mig tidigare. Om jag inte nämt det tidigare så om jag brås på mamma, och min syster så kommer den här bebben inte att väga under 4,3 iaf, så ska ta det med BM imorn att dom måste dubbeltrippelkolla att den ryms och så, för det är jag orolig för.

Månne om de gör ett extra UL eller något då? Kan sånt gå i familjen? Typ om mamma/min syster fött bara 4,5kg+ , är det större risk att det är så för mig oxå?????
Ja, jag kan ju helt enkelt inte göra ngt annat än att lita på min BM , men det är klart man oroar sig.

Imorn är det dax för BM besök nr 3, så nu ska vi kolla järn,urin,blodprov , socker...shit sockret alltså :) äter ju typ bara bakelser & godis nu :) vi får väl se, ska iaf äta vanlig frulle istället för moccarutor ;)

Nu ska vi bada bastu, måste värma mina muskler lite, det värker så jag vet inte vad snart och bebben sprakar..just det, på revbenen, men den friska sidan iaf :)

Ja, jsut det...imorn är det LÖÖÖNING ;) och på lördag ska jag shoppa som fasiken ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

men eller hur, det är inte ens kul att shoppa till mig längre och då är det illa ;) ja, absolut, vi kan ses kring halv tio (kan hända att jag släntrar in ngt senare, lilla optimisten du vet ;)



kul med bm imorgon! det är alltid lika spännande :) hon klämde sönder min mage igår för att känna hur han låg, och det verkade vara ett huvud där det skulle, skönt :) (eller, skönt, nej, men bra).



man fick ju väga sig igår, och även om jag inte gått upp katastrofmycket så känner man sig ju föga hot alltså, fyyyyffaaaaaan!



och du. jag har upptäckt ett nytt åderbråck. jag skulle kunna joina dig, kan man säga! FAAAAAAAAAAAAAAN (griiiin). hela jag är blååå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback