Bebisrörelser =)

Åååh, vår lilla älskling i magen växer så det knakar och på nyår kunde jag för första gången känna tydligt att h*n verkligen finns på riktigt i magen  och att jag är gravid på riktigt :) Det har ju känts så overkligt och jag har som känt "ngt" i magen men inte vart säker om det är lilla skrutten, men nu är jag 100% säker =) Det bubblar och rör sig, så sjukt mysigt, men lite skumt =) Åh, våran lilla älskling <3

Annars gick nyår jättebra. Vi var hemma hos oss i Rutvik, vi blev 21 st totalt + 2 hundar och en katt och av dessa 21 så var det åtta st barn varav det äldsta barnet var 5 år, så det var full rulle hos oss, men riktigt trevligt som vanligt att träffa alla =)
Vi åt gott, grillade lite korv vid tolvslaget, sjöng singstar och spelad buzz. Jag fick höra ett x-antal förlossningberättelser *PUST* haha... man blir som lite nervös.

Dagen efter var alla lite småsliten och jag blev lite sympati-bakis och sov till & från hela nyårsdagen =) På fredag jobbade jag, lugnt som fasiken på jobbet men ganska skönt. Jag tycker att det är lite onödigt att behöva jobba alla dessa mellandagar, tycker inte ni det ? en dag jobb,en dag ledig m.m.... Man är nästan mindre trött av att jobba mån-fre och va ledig helgerna då.

Funderade här en dag på FP och hur långt före man ska bli ledig och så. Jag tänkte ju jobba så länge som möjligt men samtidigt så har jag 5 veckor semester att ta ut före så kanske går ändå 3v före beräknad Fl lr ngt? Hur ska ni göra? Svårt det där..Man ser väl det sen hur man mår & så..

Idag har jag och M varit ute & kört skoter en sväng..så mysigt =) sen så åkte jag till Frida där vi hade lite myskväll med några goda vänner, vi beställde mat från Österns och spelade Rappakalja, mkt trevligt =) Jag är skitkass på att ljuga, kom sist såklart.

Det har varit en grymt bra "helg" och nu hoppas jag bara att veckan går fort för vi har ju Ul på freeedag =)

kram =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

jag dricker dom fexin-brusen, lite snällare mot magen än tabletterna (har jag hört), säg bara på apoteket att du blivit rekommenderad dom så plockar dom fram dom, för dom står inte i hyllan. vad mysigt ni verkar ha som hittar på så mycket, vi är som två säckar potatis som bara sitter hemma och är slitna, jag tror jonas blivit sympatigravid för han klagar på trötthet hela tiden, tss :)



ja, jag vet, jag får ångest för det här med pengarna. vi hade ju också tänkt ta mindre dagar i veckan coh kanske tot vara hemma 1,5 men vi får ju se om det går runt. men du och jag kan säkert hitta på saker som är nästintill gratis :) men det blir hårt, det blir det :)



jag har också klurat på det här med mammaledigheten och jag tror jag kommer köra på två veckors semester och sedan två veckors mammaledighet, så jag går en månad innan, jag är så sliten och känner att jag behöver fixa lite här hemma och vila upp mig innan det är dags.



åååh, ul, ul ul! kuuuuul! jag måste snart boka mitt andra. jag är HELT 100 på att ni får en liten tjej :)

Postat av: sanna

jo, jag har fem veckors semester men jag tänkte ta två veckor som jag har sparat. undrar hur det blir med dom fem veckorna egentligen? måste kanske ta ut dom i år? bra koll jag har, haha :)



idag är jag så död, jag orkar ingenting. har vart ledig några dagar i rad och det känns inte ens. så sjukt lätt jag stressar upp mig också, min kropp ä in bad shape :) har ni kollat mer på vagn och sånt nu då, erat ul är ju bara runt kroken nu :) ska ni förresten kolla könet? :)



ja, jag hoppas det ska synas ännu bättre på detta ul, vårat förra fick vi bara se ryggen på :) bokade tid för nåt immuniseringspriv idag också, ska dit den 19:e tror jag det var. fan, jag hatar ju blodprov :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback