överkänslig?

Kan man vara allergisk mot te helt plötsligt? eller det kanske var soyamjölken jag hällde i som jag inte tålde ? Jag vet fakriskt inte. Drack iaf te imorse m soyamjöl (brist på annat)  på jobbet och typ någon minut efter kändes det som att jag svalt en hårboll, äckligt!! och det svullnade som inne i halsen & kliade, provade en till gång med annan tesort och det vart samma sak, så det är nog soyamjölken.

Apropa på allergier /överkänslighet, jag är ju lite överkänslig mot allt möjligt eller har blivit det, typ gurka, banan & tomat = svullnar mina läppar lite grann (naturlig restylane , haha;) ) och har varit allergisk mot fisk i ALLA år men åt en bit fiskpinne idag och det gick bra :) Haha, skumt men jag äter ju ändå allt fast jag är lite känslig, det är ju bara för gott =)  
Jag och Frida ska ha mysmiddag imorn m fiskpinnar,mos & spenatstuvning till middag, gott va =) eller inte haha

Hoppas att tösen i magen slipper allergier,det är så jobbigt. Bebben håller  sig vaken på nätterna och sover i princip dagarna, men det spelar ingen roll, det är så mysigt när hon sprattlar därinne :)

Idag åt jag sjuk god middag, bakad potatis m tonfiskröra *MUMS* jag var så hungrig!! Och det är jag iofs hela dagarna långa, det går som aldrig över, skulle kunna äta KONSTANT, men håller mig till frulle,fika,lunch,fika & iddag och lite kvällsgot ibland, men det räcker som inte och det är så jobbigt att gå hungrig hela dagarna, äter massor m frukt men det blir man inte mätt på :/ Dax att plocka fram de STORA matpackslådorna =) Känns som att mat har blivit en väldigt stor del i mitt liv nu, med tanke på hur jag slarvåt tidigare om jag ens åt :/

Ikväll blir det Top model & sen ska jag lägga mig i mina nya fräscha sängkläder och förhoppningsvis sova en natt utan mardrömmar ..i really really hope so.

Ha d bra!!

Kram

JOnna

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

ååh, visst är det piss med allergier! jag tål inte laktos, och bara det är ju ett hell. men man äter

ju ibland ändå, det är ju så gott! haha, så det blev lilla bakpotatisen! erkänn frälst man blir, måste fan äta det någon dag i veckan, igen :) enda jobbiga är ju att jag äter mig less på det jag älskar, vet inte hur mycket mat jag inte kan äta längre. mat är en enormt stor del av mitt liv nu, som gravid. förut åt jag aldrig, var aldrig sugen / hungrig. ändå rätt bra att få in lite rutiner, barnen gör underverk med oss (tittar dock efter fasade bristningar VARJE dag och har lite småångest över såna).



aha, så han är hantverkare, fyfan ;) inga problem med jobbkläderna där nej ;). men vad jobbigt att han är borta mycket, håller med om det där med bekräftelsen. även fast man alltid svarar med "nej, jag är så jävla fet och äcklig" vill man ändå höra alla söta små ord tusen gånger per dag :) skum man är ändå!

Postat av: Emma

Jaa, det brukar jag tycka om de som ska ha före mig :) Men när man väntar själv känns det som en evighet ! Ivern blir ju iofs större och större ju längre tiden går. Man märker stor skillnad nu motför 3 månader sen, då insåg jag inte ens att det var en bebis där inne :) Har du kollat om det blir flicka eller pojke ?

Postat av: sanna

håller f.ö med om att man blir sjukt ego som gravid, jag skäms när jag inser hur mycket jag pratar om mig och mitt liv :) stackars jonas! haha

Postat av: mela

Tack :) Grattis till livet i magen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback