shopping & mat..

fick ett paket idag på jobbet, tänkte bara att men" jag har ju inte beställt någonting"? Öppnade och då hade min kära kollega kundtjänst-Linda från Umeå skickat en skiva m 2 ljudböcker åt  mig ,"gravidchock" och "ego girl" , sååå gulligt eller hur ? =) hon är så snäll. Vi pratar en del i telefon genom jobbet då, och hon har berättat om boken "gravidchock" och den låter hysteriskt rolig och nu när Mathias är borta hela veckorna kan jag ligga & lyssna och VARVA NER, i really need to do that :) så det var superbra!!

Sen ringde min vän M och sa att soppa skulle sälja en hel massa bebiskläder och att de var i fint skick och så för 10 kr plagget ! Så jag brummade till henne efter jobbet och kom hem med en full påse med massa fina kläder (som är som nya =) ) och endast 220 kr fattigare, bra fynd va =) hon sku lägga ut en massa märkesgrejer på tradera, så ska hålla koll på dom där oxå.

Tjejerna sku ha junta-kväll ikväll, men det blir hemmakväll för mig, måste ta det lugnt en kväll, har vart så trött och har så ont i revbenen *suck*..
 
I matväg har jag stekt en hel hög med plättar och ätit alldeles för många, så är sprickfärdig nu, var även förbi bageriet och köpte en bygårskaka, ni vet en såndär "dubbelmacka" m vaniljkräm i mitten och glasyr+strössel på,(okej, jag var hungrig när jag handlade) lite väl optimistisk hur mkt det skulle rymmas i min mage =) men kanske om ett tag..och på tal om mat, vad åt jag till lunch??...jo, hade tagit med mig risgrynsgröt men det blev ett skrov från JV-grillen..haha, en jävligt onyttig dag idag, me like =)

Nu ska jag gå ner och lägga mig framför tv:n och ta det lugnt.

Hittade förresten den här på hm, visst är dom söta ?!?! men vår bebis är nog lite för liten för att hinna / kunna ha den, vet ju inte vilken storlek den är typ hösten/våren-10 ..

 

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mela

uff jo jag vet, det är riktigt smaskens. men..bara 6 månader kvar tills jag får äta ett ordentligt skrovmål, om inte två ;)

Postat av: sanna

ååh, vilken söt kollega som köper presenter! :) aha, så du gör det i happis, och jag som tänkte att man skulle kränga en ny frisör här ;) ja, jag är absolut på en shoppingtur (alltid!), det finns ju alltid nåt man behöver!



lilla fyndet du gjorde med babykläderna då! och ps, fan vilken svinsöt jacka! jorå, samma här, våran unge sparkas som tusan, och det är ju inte alltid jätteskönt, men inget revben sooo far iaf, däremot blir man rätt illamående när han sparkas på morgonen, uff!

Postat av: Emma

Vi har inte kollat med UL men vi har frågat barnmorskan. Hon tyckte det var för tidigt att säga men av det hon såg trodde hon att det var en flicka. Så vi får se :)

Postat av: sanna

ja, lätt, vi har lilla pic nicen på typ gulza eller storsand eller ngt :) det blir jättebra. nej, precis, det kommer säkert bli svintufft med vaknätter och så, men samtidigt kommer man vara så förälskad i den lilla att man gör vadsomhelst för att han /hon ska må bra. det kommer förhoppningsvis gå bra för oss, jag är bara så nervös, det närmar sig ju med stormsteg ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback