♥William♥

Nu har han fått ett namn våran lilla gosse, han ska heta William Forsberg , sen äterstår det att se om och när vi ska döpa. När brukar man göra  det ? :)

Igår var vi på första BVC-besöket. Lilla W skötte sig alldeles utmärkt . Han pissade,bajsade och åt under besöket haha , men han var väldigt nöjd  :) Såg till att mata, byta blöja m.m  innan vi åkte, men men.. :)

Han hade gått upp hela 340g på en vecka, mkt enligt BM, hon sa att han måste  då äta ordentligt när han ökat så mkt. Ja det gör han, he loves foood :) Sen tyckte hon oxå att han var väldigt stark och stabil för att vara 10 dagar, vi har ju ingeting att jämföra med men det tycker vi oxå. Idag när han låg kvar i sängen och sov medans vi åt frukost hade han lagt/sparkat sig  nästan helt på tvären. Allt annat såg oxå bra ut, har varit lite orolig för han geggande öga, trodde att det var ögoninflammation, men det var det inte utan det var någonting med tårkanalerna, så nu vågar vi ut oss igen på promenad :)

Idag har vi bara varit inne och myst, men ska ut en sväng snart. En sak jag undrar, när vågar man ut på stan med den lille? Jag är så noijig över att han ska dra på sig någonting om man går ut för tidigt. Visst att gå på ngn liten affär eller så, men tänkte mer typ gallerior och sånt? Dom sa på BB att håll er borta första tiden från stora folksamlingar, me hur länge är första tiden ? Gud va man är nybörjare på sånt här.

Nu har älsk var och köpt en vagn till babyskyddet så att man bara kan klicka fast den ,SKÖNT!! när man bara ska iväg ngnstans, så slipper man bära det aptunga babyskyddet eller ta med sig vagnen varje gång.
Så nu ska jag ner och spana in den :)

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

william är jättefint gumman, han ser verkligen ut att heta det också!! :)



jag är ju absolut inget superexempel, jag själv döptes när jag var nio och ang det där med gallerior så var jag och gick i smedjan när charlie var typ 5 dagar. i'm a bad mom ;)

Postat av: malin - mamma till emilia

william är jätte fint :)



jag väntade nog två veckor typ! fast de var nog för att jag var så trött och inte orkade gå ut eller så..



annars hade jag nog gjort de tidigare, så länge man inte atr upp dom så att folk kan andas rakt på dom :)



Postat av: Pia

Tror nog att du vågar dig ut på stan, han ligger ju i vagnen och sover gott!:) Hoppas man får se lille William på riktigt snart? :)

Postat av: Emma Aludden

Stort Grattis till William! Klara har varit geggig fram till förra veckan, dvs i två månader. Så det är bara att torka med och ha tålamod så försvinner det så småning om. Barnläkaren sa att jag skulle massera på näsryggen på den sidan av ögat som det geggar för tydligen är det något membran som inte gått sönder?!?!?!



Jag var nog sämst mamma av alla. Jag var på Smedjan första dagen vi kom från BB. Precis som dom andra säger så behöver man ju inte låta hela Smedjan nysa på honom, men gör som du själv tycker känns bäst :)

Postat av: Maria

Naaaaw , vilket fint namn han fått lillgossen och söt är han. Nu vill man ju se en massa bilder!

Ja vi ska döpa Leon nu den 18e men de väljer du ju helt själv :)



Man hinner mer än man tror , visst ? Tyckte jag iaf. Trodde att man inte skulle hinna nå men där ser man .



De där med när man törs gå ut är nog individuellt , som sagt behöver ju inte alla ta på honom oså .

Man måste väl ändå utsätta dom för lite "uteliv" annars blir dom väl hyperkänliga .

Postat av: Marie

Det var ett fint namn. :). Jag känner många William-pojkar nu. :)



Jag var på Storheden och rantade med Vincent när han var fem dagar och när han var 2 veckor var vi på vårt första, riktiga mammafika på mat och prat. Jag har aldrig varit orolig för baciller och Vincent har aldrig varit direkt sjuk (förutom lite snorig då och då och tre dagars feber för ungefär en månad sedan, är nog ingenting om man jämför med andra bebisar). Men det finns mycket farliga sjukdomar som barn KAN få så jag förstår de som är lite nojjiga.



Vincent var bara 2,5 månader när han döptes, det där väljer man helt själv. :)



Skönt att allt går så bra hemma och att han äter och är glad. :D

Postat av: sofia

Fille är ju född i juli och vi for på coop och storhandlade samma dag vi kom hem från BB.



Dop gör man när alla man vill ska vara med kan komma.



Fille var 10 månader Elise var nog 5 månader och Mille var 7 tror jag.

Rox är ju snart 9 månader och o döpt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback