salig blandning

Nu är det mkt, vi börjar med vad som händer i magen just nu :)

V 28 då, veckorna går ju så fort nu, fast 12 veckor kvar, det är länge länge dit.. beror på hur man säger det :)
Nu har jag några dagar känt av lite lindrig halsbränna, men igår natt alltså..jag vaknade av att jag ville kräkas!!
hade sån sjuuk halsbränna from hell, förmodligen för att det "trycker upp" nu när man ligger ner, fy fan alltså!
Fick tipset om att lägga en extra kudde, så att man kommer högre upp med överlivet/huvudet, ska prova det .
Så har sovit sisådär och behöver sömn :)

Annars så bökar skuttan på i magen som vanligt, sparkarna och rörelserna börja kännas betydligt mkt mer.
Googlade "gravid v 28" och då stod det att den är hela 38 cm lång och väger ca 1200g, lillen ;) 
Nästa vecka är det BM.besök igen, får se hur järnvärdet är, för har varit så himla trött trots att det varit helt underbart väder. Är det nu man börjar gå oftare hos BM ? är ju i v 29 nästa vecka då jag ska dit. 

Annars så händer det lite av varje i mitt liv :)
 
Igår var jag, Sara & Leo på Roasters i några timmar, åt min efterlängtade Piattino (numer Plain Bagel) och en pärlboll, mmmm va gott :) Sen har Sara en sjukt fin skötväska som det visade sig att hon sytt själv, så ni kan ju ana vad jag håller på med nu :)
Har köpt 3 olika vaxdukstyger och påbörjat 2 skötväskor, tänk om någon hinner bli klar innan bebben kommer, då blir jag imponerad :) Är skitkass på att avsluta saker, spec såna som tar tid, trodde att det här sku ta typ 1 timme, men inte det..om man vill att den ska se ut fö ngt :) Men ska fota tygerna och sätta ut iaf, så får ni se !

Älsk kom hem idag från arjeplog och var hemma före jag slutat, när jag kom hem så hade han dammsugit (sofforna oxå + baki dom ), dammtorkat, plockat undan m.m. ååååh, vad glad jag blev :) + att han lagade middag, han är guldvärd älsk :) jag sydde tills jag höll på att tuppa av av smärta i mina revben,smaart, inte så värst ! så nu har jag även fått lite massage..månne vad han har dålig samvete för? hahaha...han ville nog bara vara snäll :)

På fredag blir det bio m Sanna & Jonas, ser framemot det, skönt att göra någonting :)

Nu ska jag duuuscha..

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

men vad fan läser jag! ta inte livet av dig för den där skötväskan nu ;) haha. jag måste låna farmos symaskin och rejsa ihop ngt snyggt jag med. eller, snyggt och snyggt, det kommer sluta upp som en disktrasa eller ngt, jag är så sjukt ohuslig :)



Postat av: Linnea

Ja, jag tycker också att bloggen har blivit fin! Det var tur att jag fick hjälp att fixa den av en tjej som kan sånt där. :)



Vad kul att du tycker att Tim är söt. Sånt kan man aldrig höra för mycket av som mamma, kommer du att märka. :D Man blir så stolt, larvigt nog.. ;)



Ja, den första tiden att vara mammaledig är bäst, tyckte då jag iaf. Så det är bara att njuta. :)



Vi kanske kan försöka att träffas nångång sen när du har slutat jobba? :) Vad är det du jobbar med förresten?



Ha det bra så länge och slit inte ut ryggen på skötväskan. Ryggen ska hålla 12 veckor till!

Postat av: sanna

fan vad jag är shoppingsugen, vad ska jag gööööra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback