tisdag

en tung tung tisdag och v 26 :)

idag vaknade jag 06,30, kul, nej inte det minsta. jag önskar att jag kunde sova längre för dagarna blir så förbannat långa, nu när jag är hemma. Ringde ti jobbet idad vid 8,00 och surrade m Helene en stund, jag saknar jobbet, det är så sjukt tråkigt att vara hemma och ha en massa energi men kan ändå inte göra så mkt för kroppen säger ifrån efter en stund. 

Tjejen som ska vara istället för mig när jag är mammaledig, ringde upp mig sen, för hon har oxå gått på Gammelstads VC och rek. en bra läkare som hon tyckte jag sku gå till, så ska boka tid imorgon när jag ska till sjukgymn.
Det är skitskönt nu när hon börjat jobba, kan man fiska & fråga en massa tips & råd om ALLT, jag hoppas att hon blir kvar även sen jag kommer tillbaka, för hon är så himla trevlig :)

Har städat lite i etapper här hemma, sen kom Mia & Siri (1,5månad) och hälsade på mig , vi fikade och surrande om allt en stund. Hon har ju 3 småttingar , så ni kan ju ana vad samtalsämnet var :) haha, barn/förlossning/amning m.m. kuuul :) Jag älskar när folk vill dela med sig om sina erfarenheter :)

Så nu är jag mindre orolig igen, eller det känns faktiskt som att det släpper lite ju längre tiden går,hoppas att det håller i sig ! Just nu är jag så less på att ha ont i mina fogar, så jag skulle göra vad som helst för att dessa resterande 14 (!) veckor ska gå fort och att jag får ligga på bb och föda (m all smärtlindring :) . Så känns det.
Men hur fort går egentligen 14 veckor, för sakta.

Igår aktiverade jag mig lite iaf, behövde komma ut & Sanna var ledig, så vi tog en sväng till BH och storheden. Skönt att handla m någon som har ungefär samma tempo som jag . vi var på myrorna kanske 2 timmar, varav 1 timme satt vi i en salu-soffa och jäste :)

Efter ett tag sa  Sanna" Det var en jävligt skön soffa det här.."
Jag: "Mmm, borde köpa den till stugan..ska vi börja dra oss nu?"
Sanna"ja, det kan vi göra.."
ingen rör på sig, vi sitter kvar en stund till, haha.. aktiva som få :)
haha, M sa när jag kom hem att dom som jobbade trodde att vi förmodligen var hemlösa ,hahaha.
köpte iaf ett par mammajeans för 80 spänn, som nya :)

Sen drog vi vidare till coop forum, storhandlade på apoteket diverse grejer och ett par stödstrumpor ( dom är fan sköna :) ), var in på coop, köpte lite Mer & Jokk, funderade lite över blöj-djungeln, ska man ha 2-4 kg eller 3-6 sen i början?? ja, det är ett tag kvar för mig innan jag behöver fundera mer på det :)
Stannade till på Trend-fiket i ca 1,5 timme och fikade 2 bakelser/bullar var :) svull, något ja :) M började efterlysa mig, att han var hungrig, så skjutsade hem Sanna och for på jv-grillen och köpte middag :) gott gott gott!!

En väldigt trevlig måndag :)

Nu måste jag kliva upp från soffan och göra lite lunch, äta bör man, annars dör man :)
och förhoppningsvis få upp mitt humör lite för idag är det en extra jobbig dag.

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

3-6 kilo körde vi på. 2-4 kilo fick man 12 stycken med i Pampers blöjpaket så de använde vi de allra första dagarna. Sen körde vi bara på storlek två. Men det beror ju såklart på vad bebis väger också. :)

Postat av: sanna

haha, jo, du skulle passa perfa i taxibil! :)

jag gillade verkligen tempot igår jag med, så slapp jag flåsa som en tjockis ;)



vet du, jag har köpt ett pkt blöjor idag, mitt första! häftig känsla ändå (löjlig), jag köpte såna libero 1 (2-4 kg). hoppas dom räcker tills vi kommer hem från bb iaf ;)

Postat av: Emma

Angående blöj-djungeln så har vi köpt libero 2, alltså 3-6 kilo. Tvivlar ju på att denna unge kommer väga under 3 kilo :P Och som Marie säger så har vi packat ner de 12 blöjorna man fick i blöjhinken till att ha på BB, och dom är av den mindre storleken.



Ja självklart ska jag skriva en fl-berättelse sen, jag älskar ju själv att läsa såna :) Fast än känns det långt bort.. Har inga känningar, lite molvärk och sammandragningar bara men inget som gör ont tyvärr. Nu börjar jag känna mig redo :)

Postat av: Marie

Ja sånt där kan väl vara genetiskt så risken finns ju att du får en 4-kilos. Nemos problemos. Jag klämde ut en sån utan problem. ;) Jag tänkte så att barnen blir inte större än vad kroppen klarar av att föda fram och det stämde i vårt fall. :D



Jao, jag frissar väl mest familj och så. Det har en tendens att ta överhanden det här klippandet så jag försöker hålla det bara till de närmaste, så jag har tid med lite annat också. :D Börjar du ha en smärre hårkis eller? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback