gravid och sjukskriven.

för 2 ½ månad sen besökte jag läkaren på G-stad vårdcentral pga mina foglossningar,
för att jag kände att jag inte kunde jobba heltid, för då var jag sängliggande hela kvällen + helgerna så all min lediga tid gick till återhämtning.
MIn manliga läkare sa att " ja, du får välja att bli sjukskriven 25-50% för det spelar liksom ingen roll för FK kommer ändå inte att godkänna detta, för foglossning är ingen sjukdom"
Nähä tänkte jag, men vad fan ska jag göra, jag kan INTE jobba 100% hur mkt jag än vill det, så jag måste gå ner i tid oavsett !  så jag valde att prova med 25 % sjukskrivning för ville verkligen jobba så mkt som möjligt.
Så med TENS; sittring, massage och bälte så gick det bra att jobba 75%.

Han skrev sjukintyg och sa att jag får avgöra själv om jag bara ge det till min arbetsgivare eller om jag ska skicka det även till FK, fast som sagt dom kommer ALDRIG att godkänna foglossningar som sjukdom och spec inte när jag har ett "sånt" jobb (kontorsjobb).

Idag ringer det en person från FK och frågade lite om mina arbetstider under sjukskrivningen och lite andra saker.
Hon sa att " ja, jag ser, du har provat med allt för att kunna jobba så mkt som möjligt".
Jag frågade henne hur länge det tar innan jag får besked om detta och hon svarade att "ja, jag avslutar ärendet nu och du bör ha din ersättning senast på torsdag på ditt konto".

Tror ni att jag blev glad :) ? Jag hade verkligen inte räknat med detta eftresom min läkare sa att det ALDRIG kommer att gå, men hade hoppats såklart för jag kunde inte jobba mer än 75% oavsett hur mkt jag ville det.
Det känns otroligt skönt !

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Grattis! :) Skönt.. Jag känner en tjej som jobbar på FK, hon sa att dom fått skit mycket kritik för att dom varit för hårda med att inte sjukskiva gravida. Typ mest "snåla" i hela sverige här i luleå, så nu måste dom bli lite "snällare" på just den fronten. Svinbra tajmat för dig ju! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback