ledig

Vilket väder idag alltså!
Jag har legat i en solstol på vår uteplats och solat i 1,5 timme , fy fan va varmt, men det är skönt när det blir sommar :)
Hoppas att jag fick ens liiite färg , för är fan kritvit!

Gud vad jag har sovit gott de senaste nätterna, säkert för att jag vet att nu behöver jag inte stressa för att hinna med allt före måndag då man ska & jobba, för nu ska jag inte jobba på ett bra tag.
Har sovit till 11 både igår och idag, brukar ju annars kunna sova max till 08,00, så känner mig rätt utvilad.

Igår var M och jobbade i princip hela dagen och när han kom hem så började han med att fixa till vår uteplats.
Vi har stenplattor (170st!) och det hade börjat komma upp lite gräs i fogarna så m tog lös alla, krattade bort allt skit och jämnade till marken och satte tillbaka platterna, så nu idag ska han bara foga så är det klart!
det vart som en ny uteplats!

Jag däremot fick ngn dille att byta plats på innehållet i garderoberna så det höll jag på med typ hela dagen och städa.
Lyfte in spjälsängen i sovrummet, monterade en lampa på väggen och musikmobilen fast i sängen.
Fixade även till skötbordet m diverse tillbehör, monterade fast basen i bilen, bäddade vagnen, så nu är det klart för hennes ankomst !

På kvällen såg jag Eurovision och satt & vek alla skruttens kläder i soffan och tänkte att ja det här kommer jag göra ett tag framöver ,då kanske hon ligger och sover i sängen, vår lilla älskling, gud så härligt !

Ja, just det, packade även BB-väskan igår ! eller skruttens  väska , hur mkt kläder ska man egentligen ha med sig till lillen? och ska ha ta med sig salva/olja/nagelfil m.m. eller finns det där ?

och nu har jag bara kvar att packa min väska !

dax för en dusch, jag luktar typ bränd bacon nu efter jag solat, usch...!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

skönt med solning! jag ska försöka hinna med det jag med, trots att jag är ledig har jag aldrig en ledig stund, wierd ;)



till bb behöver du inte ta ilja, det fanns där, inte heller nagelfil eller sax, dom hade en fil och visade hur man drog av nagelbitarna som var för långa (låter jävligt barbariskt, jag vet) :)



annars tyckte jag din kläduppsättning till sessan lät riktigt stabil, hon måste ju tidigt lära sig vad high faschion är ;) haha.



skönt att vara ledig va?!

Postat av: sanna

vad snälla ni är, tacka m så mycket för att han tänkte på oss! han jobbar ju redan så mycket, stackaren, men jag blir rörd att han erbjuder sig :) (hormonmonster, ja).



ja, fast j's pappa vet inte om detta ännu, det blir en nice surprise för honom, haha. nej, men det är ju inte så mycket som ska göras så det borde han kunna fixa tycker vi ;)



skönt att sola! fast jag bliur typ helt matt coh flyr in i skuggan! kanske beror på att lidandet aldrig gett mig ngn utdelning förut (läs färg). blir man brun, lätt! ;)



ååh, alltså den där lilla tjejen verkar ha startfältet klarrt! hon kommer komma med dunder och brak tror jag. undrar hur mycket innan, för jag tror hon kommer före jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback