Skit oxå

Idag har ju då William fått sitt 5månaders vaccin.
Det gick över förväntan ! han tuggade på min mobil medans hon stack in första sprutan. han hann knappt reagera men märkte att det var ngt lurt på gång när hon skulle sticka andra gången. W kastade mobilen och GALLSKREK. Men i ungefär 1 minut sen var han glad igen min älskling :)
Hela dagen har gått jättebra. Inget biverkningar alls. Skitbra tänkte jag !!

Jag la han som vanligt men han kunde inte alls somna utan låg och snurrade och surrade.
Tog upp han och han var KOKHET ! Tempade och hann komma upp till 38,6, sen bajsade han. Feber, skit oxå.
Han fick en supp för att kunna sova och han slocknade på en gång. Inatt får han sova bredvid mig min lilla plutt.

Så hjälplös man känner sig, helt sjukt ! Jag gick in till garaget och sa åt Mathias att W hade feber. Mathias var typ påväg att åka in , men jag sa att det inte var någon fara. Att det bara var vaccin-feber. Men det är så synd om lilla hjärtat.
Men han verkar inte alls vara tagen av febern. han var vildare och gladare än nånsin och skrattade åt mig & Mathias hela tiden. Säkert feberyra ? :) Hoppas att det ger mig sig snart. hur länge brukar dom ha vaccinfeber?

Imorgon skulle några av mamisarna +barn komma och hänga med oss här i Rutan. Bara W mår bättre oh att vi får sova då är ni så välkomna så :) Jag meddelar annars :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Theres

Olle blev också sjuk av 5-månaders vaccinet. Inte roligt, han åt inte mycket på 3-4 dagar. Det var inte roligt för mammsen då jag ammade honom och fick rejäl mjölkstockning pga att han inte åt. Så det var inte roligt, sen hade han lite feber i tre dagar tror jag. Inte så mycket men han var inte helt sig själv på de dagarna. Men hoppas William kryar på sig snart!



Vars har kappahl förresten öppnat på storheden?

(Måste ju dit och spana ;))

Postat av: Theres

ja, men det blir ju säkert skit kul! du kommer säkert in på det, vill man någonting mycket så brukar det lösa sig.. :)



hoppas William mår bättre idag och att han inte varit dålig under natten.

Postat av: Wifie

Stackars liten! Men men, det är ju ingen farlig feber. Anders skulle också fått paniken och velat åka in haha! Tror inte det brukar hålla i sig så länge med feber från vaccin men jag vet inte. Alfon har inte reagerat på någon av sprutorna så jag ska nog bara vara tyst. :P

Postat av: sanna

stackars lilla w, man känner sig så hjälplös när dom är sjuka coh önskar man kunde vara det åt dom ist. charlie var sjuk typ två dagar tror jag, men det var "bara" feber, annars var han pigg coh åt bra har jag för mig.



och ja, jag vet, egentligen borde man framkalla alla man tar, förstå vad kul. ett av rummen i våran blivande lägenhet får bli fotoalbumens egna rum ;)

Postat av: Linda

Vaccin-feber brukar gå över fort.

Det positiva med barn är att de är så livliga och busiga ändå.

Men visst tycker man synd om de små liven.

Vänta bara tills han börjar på dagis...gudars...

Jag har velat ta över Antons sjuka flera gånger.

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Hoppas lilla W mår bättre nu, inte roligt när de har feber eller är sjuka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback