trevligheter

Igår hade jag en vädigt trevlig söndag.
klev upp med William vid 07 och lät pappa M sova vidare en stund, då han & grannen hade lackat grannens bil i garaget kvällen innan och det slank nog ner några ölisar oxå ;)
Vid 12 åkte jag till stallet för att se kuriren-hoppningen.


Träffade upp Johanna och även senare Frida i stallet.
Vi frös så mina läppar var blå (!). Ändå var det inomhus och jag hade MASSOR med kläder på mig. Skumt.
Träffade på hoppinstruktören som sa att det nu blivit en ledig plats i hoppträningsgruppen om jag fortfarande var intresserad och SJÄLVKLART är jag det ! Så nu kommer jag att rida i min "vanliga" grupp varje tisdag och varannan vecka på onsdagar i hoppgruppen :) Jag var så glad och Frida var så avis haha ;) 
Lite nervös är jag dock. Har ju inte hoppat på minst 1 år, men någonstans måste jag ju börja och träningsgruppen blir skitbra, för träning, det behöver jag !

Kom hem vid 16 och fixade lite middag och myste med la familia.
Strax före 19 åkte jag in till stan för att träffa upp Frida,Sara och Pontus för en fika.
Och eftersom alla fik stänger så tidig så fikade vi på Allstar. Jag åt en cheesecake med marinerade bär och tillbehör (chokladsås,färska jordgubbar och blåbär, samt grädde och chokladsås. Det är det absolut godaste fikat jag någonsin ätit, NAM !
Vi hade jättetrevligt. Surrade om allt och inget och avrundade vid 22 . Och bestämde att nästa gång kör vi AW och kanske intar lite starkare drycker ;P

Idag har vi + många mamis (Pia,Camilla,Mia,Linda & Sanna)+barn varit till Aludden och fikat. Jättetrevligt och gott fika. Och vilket fint hem ni har Emma !

Efter fikat skjutsade jag hem Mia och Tilde (grattis tilde på 7-månadersdagen !) och åkte till Granngårde.
Inhandlade nya ridvantar då mina är trasiga och provade ut lite säkerhetsvästar nu när jag ska börja hoppa och min gamla är lite fööör tajt.

Tack för fikat Klara & Emma :)



Imorgon ska jag kanske till stallet en sväng och kolla på träningar :)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Aludden

Tack själv - det var ju ni som bjöd på fikat! Ni är alltid välkomna hit, vi gillar när det är fullt hus!

Postat av: Linda

Va roligt att du har fått en plats nu i "tränings".

Det finns inget roligare än att hoppa, tycker jag.

Fan, jag ska också hoppa...

Jag kommer och kikar på er i dag då ni har markarbete.

Postat av: Linda

Det var enormt kul att komma till stallet och träffa alla. Vilket fint bemötande jag fick!!

Kamira brukar lyssna när jag kommer och går i stallgången, men nu får jag använda rösten istället och den lyssnar hon ju på.



Jag är nyfiken...vad tyckte du om att rida henne?

Du hade ju dock "snodden" (som jag avskyr att hon har), men annars? Var hon snäll med dig?

Postat av: Wifie

Riktigt fin var den, ja. Tänk vad mycket bra saker det finns nu att bära barnen i, jämfört mot när vi var små! ;P

Postat av: Linda

Jo, hon har gått med snodd till och från. Jag är själv emot sån, då rider jag hellre med graman.

Hon är känslig och rolig att rida.

DÅ ska du veta hur hon är i hoppningen.

Stenkul!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback