Hållning

Igår när jag var och red konstaterade jag att jag måste träna,träna,träna och träna ännu mer. Jag satt och skumpade ihopsäckad,för långa tyglar,skänklarma flaxade..ja det såg nog lika hemskt ut som det kändes :) Jag har så jävla kass hållning/sits. Jag nu har noll muskler i magen / ryggen, vilket medför att jag säckar ihop. Och inte lite utan blir typ dubbelvikt för att jag inte orkar räta på mig. Jobbigt !

Idag
kommer världens bästa Jenny och hon ska sova över oxå, så ikväll blir det myskväll. Nu under dagen är vi isolerade i Rutan till lunch iaf för bilen är på Däckia och får sig nya vinterdäck.

God morgon !

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Alltså det där med hållningen på hästryggen brukar ju kännas värre än det ser ut.

Ett litet ridtips ifrån mig: När jag känner mig som säckigast brukar jag pina mig själv med att bara sitta så rakt jag kan och med överlivet aningens bakåt så du känner att magmusklerna hela tiden är aktiverade. Jag lovar, du känner när du är där. Det hjälper faktiskt, känns verkligen när styrkan byggs upp. Testa nästa gång. :)

Postat av: Karin

En bra övning för bålen är att göra "plankan". Stå på armbågar och knän (fötter) med handflatorna i golvet och kroppen rak som en planka.

Postat av: Linda

Det kommer ska du se...

jag fick kämpa på ett tag innan jag kom i form efter min graviditet.

Nu måste jag börja om med det igen..om jag ska rida igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback