Onsdag

Dagen började med massage idag. Vi "försov" oss eller massagen börjar ju kl 10 så vi hann, men jag hade inte ställt ngn väckarklocka då in kära son brukar vakna vid 07-tiden men idag sov han till 08. Lika trött som en klubbad säl begav vi oss mot stan i ösregnet. Brr vad kallt det var! Plockade upp Mia och Tildus efter vägen ;)

Med en skrikande William i baksätet skulle jag parkera,backa in i en ficka i nedförsbacke , jag är inte så duktig på det, nej, så det "råkade" backa på bilen baki, men oj bara :) Som tur var så hade den bilen en  jätte stötfångare så ingen skada skedd :) Och istället för massagegrejer hade jag tagit min påse med stallbyxor, BRA JOBBAT återigen ! Men det löste sig :)

Efter massagen begav jag mig till Brändön på mammafika hos Sofia & Ludde. Många mammor och mkt trevligt och verkligen supergott fika ! Väl hemma så har vi inte gjort så mkt. Sovit middag, lekt och myst . Nu sover killarna och jag har rensat lite i Williams garderob. Alltså jag har ju problem (som förmodligen många andra mammor :)) Han har så sjuuuuukt mkt kläder ! Jag hade verkligen behövt ett bord på arcus-loppisen för allt kan man inte spara, hur gärna man än vill det.

Ni som har fler barn, har ni sparat mkt kläder och får man verkligen användning för dom igen? Jag tänker som att man vill köpa nytt sen? Det kommer ju så mkt fint hela tiden, haha :)
Nej, jag ska nog göra en "Soppa" och kränga iväg för 10kr/plagget .

Nu tänkte jag faktiskt gå & sova. Före 00.

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Du kommer få användning för en del iallfall... men man köper ju nytt också... men jag skulle råda dig att spara en del av kläderna... för har man 2 barn har man mindre pengar att slösa på kläder osv...och vill du nånsin kunna unna dig själv någonting så måste man kanske spara lite och babykläderna hinns ju knappt ens användas...spara alla plagg som skulle gå att använda på bägge kön...

Postat av: Maria

Låter så mysigt med era mammafika stunder :)

När var den där arcus loppisen? Igår var vi ute och tittade lite på bilstolar och bärselar och dyligt och höll på att få hjärtsnörp över att man faktiskt kan bränna flera tusen på grejer som babyn växer ur på ett halvår! Vilken jäkla business! Man skulle ha gett sig in i den branschen! :D



Postat av: Jenny-Elliots mamma

Jag har sparat en del kläder (ganska mkt när jag tänker efter;) men har också sålt en del på tradera...kommer nog göra så framöver också för man kan ju inte spara allt, kommer ju vilja köpa nytt också om man kommer ha ett andra barn=)

Postat av: Marie

Jag har bara sparat kläder av sentimentala själ, de jag gillat extra mycket och faktiskt kom på mig själv med att lukta på innan jag packade ner dem i lådor, haha.



Det är dem kläderna som jag LÄTT känner att jag vill klä nästa barn i, mina favoritkläder.



Åh vad jag längtar tills jag får ta fram Vincents stjärnpyjamas i storlek 56. Den hade han inte många nätter innan den var för liten men det är ändå det plagget jag minns bäst av alla. :D

Postat av: Theres

jag har bara sparat plagg som jag verkligen tycker om, de som är använda ganska lite och som jag vet att jag förmodligen kommer använda lika lite till nästa barn har jag sålt på tradera. då kan det ju vara en idé att sälja dom medans dom är i bra skick, och man kan får pengar för dom.. (som man kan köpa nya kläder för ;))

så spara de kläder du verkligen tycker om, sen är det ju ändå så att man kommer vilja köpa nya söta kläder som man hittar på stan till nästa barn.. så då är det ju bättre för samvetet om man vet att det inte finns alltför mycket kläder hemma :)

Postat av: Wifie

Jag har sparat vanliga basic-plagg. Typ tag-tre-betala-för-två. Byxor och bodies. Sedan säljer jag jättemycket på tradera och köper nytt för dom pengarna. Tror INTE jag kommer vilja ha samma kläder på nästa barn som jag haft på Alfon. Men basplaggen blir ju som aldrig "ute", så det är ju bra att ha kvar!

Postat av: sanna

jag har sparat både lite finare kläder och basplagg, mest för att jag blir så sjukt sentimental!! har tagit upp en låda med kläder ur förrådet två gånger bara för att snoosa på dom och se hur små dom är, och tänka tillbaka på hur liten och pluttig han har varit :)

Postat av: Mia

Jag har inte tänkt spara men bara för att jag inte får tummen ur så har jag inte sålt något än ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback