Blandade känslor

Mathias åkte och storhandade igår och när han kom hem sa han att det var punka på ett av bakdäcken, att jag hade kört på en skruv. Men sen när han började kolla lite närmare, så var det punka på det andra bakdäcket oxå, och där satt det oxå en skruv. Nog är det jävligt märkligt om jag råkat köra på skruv så det punkterar båda däckern ? Sabotage säger jag. Så jävla less man bliiiiiiiiiiiiiiiir !! Oc såklart har alla däckservice stängt under helgen , så på måndag först kan vi fixa det :/ Så onödig utgift !

Idag blev jag dock glad igen. Jag & Mia åkte till hennes bror, som har hästar, för att rida en sväng. Måste säga att jag var nervös för det var första gången efter förlossningen, ny häst  (4-årig frieser,MIN DRÖMHÄST!) nytt ställe. Vi gjorde iordning hästarna och skrittade iväg till grannens ridbana. Det var RIKTIGT roligt !! Kvinnan som bodde på den gårde, kom ut ch gav lite tips och råd, det är väldigt tacksamt när man rider en ny häst och är rätt ringrostig, och annars oxå ;) Det blev lite rodeo i galoppen, men jag satt ju kvar :) Mia var jätteduktig,precis som jag trodde:) Jag hade fullt upp med att hålla koll på mina armar,ben,hästen..ja allt :) GUD vilka fina hästar, jag blev förälskad ! Det där gör vi om. TACK FÖR IDAG MIA!

Annars läget här hemma under förkylningstiden. William har ju varit lite snorig och igår köpte jag Nezeril, för han verkar vara så irri på natten då han blir täppt i näsan och får jobbigt att andas, och det funkar bra ! Han har ingen feber, äter som vanligt och är som pigg & glad så hoppas att det inte blir värre är lite snooor.

Masserade magen på han imorse oxå, då han får magknip ibland. Idag fick han lite knip, men bajsade fort ut det ;) Magmassagen är grymt effektiv !

En annan frieser (hade inte med mig kameran)
SNYGG !!

Permalink Allmänt Kommentarer (13) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Haha... Du är för rolig..! DU är PROFFS och JAG är en ROOKIE!! Som du hörde så är det mer än uppskattat om du kommer och rider honom... 7 dagar i veckan om du så hade velat :) Det är ju inte för inte som inte jag rider honom, tillför inte honom något än :) Jag skulle bara förstöra honom tror jag... Men han är fin att titta på :)



Postat av: Marie

Oj vilken vacker skapelse!!

Postat av: sanna

oj vilken fin pålle! jag tror du är svingrym. mia också! jag vet inte om jag vågar det här, har dom en grupp för idioter som bara kan skritta och typ kratsa hovar ;)



nej, nu ska jag vara en häxa tills vi får den där remissen, för ngt är ju fel eftersom det inte är första gången han reagerar, och j sa att han bara ätit 3-4 sug från flaskan ändå. stackars liten!



ja, jag evt itne om jag har råd med basketen faktiskt, det kostar 2500 kronor och då är det div tre, plojligan. kanske rider jag ist ;)

Postat av: sanna

ååh är det gratis att provrida i grupp? ;) yaay. då passar det mig, ja! men jag vet inte, typ licens eller nåt, svajndyrt iaf, det gillar jag inte!



ja, jag menar det, men du vet, man säger typ att "ja, min son har ju blivit jättedplig de senaste gångerna han fått det här och vi misstänekr allergi.." ÖÖÖÖÖÖh, nej det tror jag inte, och så ett litet hånflin tillbaka. ibland blir jag så irriterad alltså. och idag när j var på apoteket och frågade efter den där nutrimigen eller vad den heter hade hon där sagt "ja, fast ska ni inte amma istället, det är ju ändå det allra bästa för barnet". alltså, får dom ens säga sånt?



föör det första har dom inte alls med det att göra, och för det andra, så himla okänsligt egentligen, visst? tänk om jag inte kunde amma, eller inte ville. hursomhelst är det ju inte upp till henne. sånt där kan jag verkligen bli aggro av :)

Postat av: sanna

men visst! jag kände också att vadfan hon kan ju inte stå och säga så heller! jag har glömt fråga vad j sa, för jag blev så arg när han berättade :)



jaaaaa, jag vet, är väldigt fika och surra sugen!! :) till veckan kör vi någon em på antingen waynes eller bo's tycker jag :)

Postat av: Sofia

Magmassagen är det bästa som finns, dock får vi inte ut nått bajs, men väl många stora leenden :)

Postat av: sanna

men skit också, jag som trodde han skulle klara sig från allt sånt med tanke på att inte vi är drabbade, men iofs, när man tänker efter så skulle ju ingen vara allergisk då :) smart jag är ;P haha.



ja, tisdag blir jättebra, kan vi inte testa waynes, jag har inte varit där!

Postat av: Sofia

Hon var nog omkring 6 månader då vi fick göra pricktestet.

Fast just pälsdjursallergin hade vi nog klurat ut själva innan. Vi hälsade på en kompis med hund som nosade på henne och då blossade hon upp direkt i hela ansiktet och fick en massa prickar över hela kroppen... så just den var ganska lätt att upptäcka;)

Postat av: Marie

Ja just det, den är imorrn den! Egentligen måste jag plugga, men om jag gör dubbelt så mycket idag så kan jag fara på sången imorrn, visst då. ;)

Postat av: Marie

Då säger vi så! :D

Postat av: Marie

Jajjemen. :) Vi syns där! Kul att få se William på IRL nu. :D

Postat av: Sofia

Testade sulkyn igår, sååååå underbart praktisk. :) Nu har vi fått börja tvätta upp strl 62, Ludvig drar iväg på längden igen och jag har rensat ut tre par byxor och två bodysar idag. 62 ser dock jättestort ut på han men fortsätter han så här så passar det på en vecka eller två :P Ses vi på onsdag?

Postat av: Marie

Nä de har lite fika där. OM man typ päjjar en tia så får man kaffe och lite kex eller nå. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback