Hemma

Skönt det var att komma hem ! Vi har haft en riktigt trevlig helg i Umeå och har fått se hoppning på HÖG nivå, kul ! Kanske står jag en dag som SM-vinnare, i mina drömmar iaf haha :) Synd bara att jag inte är miljonär för man har inte råd att SATSA ordetligt på denna underbara dyra sport. Jag får nöja mig med förhoppningsvis framtida klubbtävlingar, om jag nu hittar en häst att tävla någongång . Annars får Wille förverkliga mina drömmar, om han nu vill det. Men jag börjar tidigt, SM på hans 3-månaders dag , haha:)  Om pappa-Mathias får bestämma så blir han väl cross/skotercross/rally m.m. ALLT med motor att göra som blir hans stora intresse . Men det är ju inte upp till oss, utan W får syssla med precis vad han vill (nästan :) ) :)

SM-vinnare 2009
Viveca Lundbäck-Canthara



Idag har vi segat hela dagen. Var ute på en prommis här i byn och William somnade i vagnen, och nu, 2 timmar senare sover han fortfarande i vagnen lilla älsklingen. Han sover så himla bra ute i friska höstluften !

Ska iväg på en stund och storhandla. Jag har faktiskt skrivit en matlista för veckan :) Ska verkligen försöka se till att hålla mig till den så det inte blir en massa (DYR) småhandling.

Såhär ser veckans matlista ut (okej, inte världens roligaste :) )

Måndag: Pizza & Ingelas pizzasallad
Tisdag: Chili con carne
Onsdag: Kokt potatis med  grekiska köttfärsbiffar + sås
Torsdag: Kebab i Pitabröd + pommes
Fredag: Renskav och hemmagjord potatismos

lördag och söndag är det hopptävligar här i Luleå, så det kanske blir ngt enkelt på kvällen typ varma macvkor eller ngt sånt :)

Ser väl ut som att jag ska klara av att göra allt det här trots att jag är ganska okunnig på matfronten .
Potatismosen är jag lite kluven iför, men det är väl bara mjölk,smör och kryddor man stoppar i ? Haha :)
och köttfärsbiffarna tänkte jag oxå göra själv och avancera det ett snäpp, med att fylla dom med fetaost och paprika, grekiska biffar.

Imorgon är planen mammafika hos en utav fl-tjejerna, Erika & Oscar och sen en prommis / stan en sväng. Måste hitta ngt fint som jag faktiskt får på mig utan att sömmarna spricker haha :)

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pia - MejasMamma

Kom och fika på Mat&Prat imorn vid 11-11.30:)

Postat av: Pia - MejasMamma

Kom och fika på Mat&Prat imorn vid 11-11.30:)

Postat av: Theres

Vi hade först bokat tid på Atelje Grodan, men bokade om sen till Photo by Maria som var mycket billigare. och hon var toppen bra. hon tog en massa olika bilder med olika ombyten, posér och så. så jag tror det blir super bra! :)

Postat av: Mia

Du är så duktig med matlista :)



Ja jag funderade också på att introducera ridningen till Tilde. Dock kan det nog bli en dyr historia :)



Synd att jag inte hinner med på tävlingarna i helgen...

Postat av: sanna

vad fint mellannamn ni valt till wille!! jag gillar verkligen john jag med! :)



och seriös du är med matlista, dom där biffarna låter ju svingoda. testade mig på fetaostfyllda spna, emn dom bara föll isär, så jag fuskade lite och stekte färsen och gjorde biffarna efter att det stekt klart. brände typ sönder händerna men det gick ju det också. obs! jävkligt goda blir dom :)



vi har ingen bil, min farbror har den vi brukar låna. ingen storhandling har alltså blivit av. mitt största nöje är alltså inte genomförbart just nu, abstinens!!! :)

Postat av: Marie

Billiga aktiviteter ni planerar för pojken. ;) Vincent han ska bara få spela fotboll och gå med i scouterna, alt. leka med stenar och kanske även pinnar. ;D



Din matlista såg god ut. Tänk om mans kulle börja med sånt? Det är faktiskt riktigt smart!

Postat av: Marie

Haha, ja John är likadan. Han kom hem en dag och berättade glatt om en han sett som hade satt stödhjul på ungens minimoppe. Jag anser att om ungen inte ens kan hålla balansen när han cyklar eller liknade ska han ABSOLUT INTE ha en liten söt moped. John håller inte med mig. ;P



Samma med skoter. Han tyckte att V lätt skulle kunna få en miniskoter till våren, när han är ett och ett halvt typ. Skulle inte tro det!

Postat av: Theres

700 kostade själva fotograferingen av olle, och då ingick det 3 st 13*18 bilder. ska man fota sen hela familjen blir det 100 kr extra per person.. sen kopior var väldans mycket billigare hos henne, nästan halva priset jämfört med grodan :)

trevligt att träffas idag förresten, även om det bara var en snabbis :)

Postat av: Anonym

hahah! ja du jag vet då en som skulle älska det nya, sexuella initiativet här hemma iaf ;) (inte jag alltså ;).



jag fick äntligen storhandla idag! 1600 pix. men då har jag paoppat skåpet så fullt att det typ gått sönder :)



vi ses imorgon efter eran massage, jag ska försöka vara klar då .)

Postat av: Linda

Verkligen kul att komma ut på egen hand. Festandet i sig är ju inte så värst intressant, fick nog i mig ett vinglas, en liten drink och en halv cider :). Har vart med om större intag tidigare.. Det är ju själva grejen att bara få göra sig fin och vara med en massa människor som är kul.



Kanske jag kommer in och lunchar med er imorgon.. Vilken tid är ni klara?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback