Tisdag

Idag var vi på babysång i Rutvik, mkt trevligt var det ! William såg mest förvånad ut, han är ju så liten än, lill-skrutten ! Efter sångstunden fikade & surrade lite med andra mammorna och bestämde att vi skulle ha mammafika här hos mig imorn (från 11 :) ) , trevligt !! Tur att vi har ett bageri i byn ;)

Efter sången  åkte jag & W in till stan och mötte upp Sara&Leo. Vi gick till Waldorf och åt lunch (GOTT!!). William sov hela lunchen, medans Leo som är lite större (1 år) tyckte inte det var lika roligt att sitta still vid bordet, söt-Leo :) Vi strosade en sväng på stan och sen åkte jag hem och i princip ammade W,åt plättar och åkte till stallet för att rida min första ridlektion, jag var TOKnervös !

Det gick hyfsat. Känner att jag är ringrostig och har typ inga rygg-/magmuskler kvar, men jag överlevde, men imorgon kommer jag att ha sååååååå ont! Aj,aj,aj.. Men ska nog fortsätta att rida i den gruppen, instruktören tyckte att jag klarade av att rida på deras nivå. jag är lite tveksam, för dom var jätteduktiga. Men får prova några gånger till :)

Nu ska jag hoppa i duschen och sen gå & sova så jag orkar upp imorn och barnsäkra hemmet haha ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

jag tycker du är asball som rider redan nu, jag skulle förmodligen vara rädd för att allting skulle rasa ut. dessutom skulle j a g rasa ihop uppe på pållen, för jag har då verkligen inte en endaste muskel, känner mig typ som ringaren i notredame ;)

Postat av: Marie

Men du vart fan bor du nu igen? :) Visst bor du där i Bränna vid min kompis Eriks föräldrar (om du vet vem det är, han har två springelspaniels och brukar nog vara där rätt ofta), men vilket hus är ditt? Jag vet ju iaf hur din bil ser ut så jag borde kunna hitta rätt (tycker jag). ;)

Postat av: ida

Jag tänkte ju komma, förvirrad som jag är så hade jag ju glömmt att jag planerat en amassa annat idag. Men vi ses ju säkert på sången nästa vecka!

Postat av: Wifie

Det blir inget fika för mig och plutt. Min röst har inte hittat hem än! Men hopps ni får trevligt. :)



Jag tycker som sanna. Att du ens rider eller tränar redan är ju helgrymmt. Jag har fortfarande inte vågat göra någonting haha. Jag känner mig helt pajj i hela kroppen verkligen! Två månader efter att plutten var född kunde jag fortfarande inte gå normalt! :O

Postat av: Ingela

Ja vi kommer gärna! Jag vet inte var du bor men jag tänkte höra med Soppa. :)

Postat av: Mia

Good med uppdatering :)



Men du var grymmast på hästryggen, det var tur att jag insåg mina begränsningar :P Annars hade det blivit skämmigt ;)

Postat av: Marie

Ja men då hittar jag. :) En kompis som har en 7 veckors grabb följer med mig om det är ok? Jag tog mig friheten att ta med henne, tänkte att ni har ju grabbar i ungefär samma ålder och allt. :D

Postat av: sanna

ja, gröten stannar kvar men det är verkligen inga mngder han får i sig, han tokvägarr att smaka och ser så sjukt äcklad ut :)

Postat av: Linda

Mysigt med fika. Vi kommer nästa gång :)



Jag började med att byta ut kvällsmålet, gick efter de ungefärliga rekommendationerna på paketet. Efter cirka 2 veckor började jag ge även ett mål på dagen och efter ytterligare en vecka så gav jag alla mål. Mao så bytte jag ut hela mål i stort sett med en gång, testade kanske 3 gånger så att jag såg att hon åt ersättningen. Tror att jag gav 120 ml först och 150 till kvällen. Nu ger jag 150 ml och 180 till kvällen. Tror att det tog 3-4 veckor innan jag hade slutat amma helt.



Ammar du och ger ersättning vid samma tillfälle? Börja kanske iaf med en viss mängd ersättning, kanske 90-120, och avsluta med att amma. Det var så jag gjorde..



Fast jag vet ju inte hur man ska göra. Det har ju fungerat för oss, men vet ju inte om det fungerar för andra.

Postat av: sanna

haha, värsta morgonmyset med sovis ju! :) ååh nu börjar jag få abstinens för att fika och surra! jag kommer imorgon, pia ville gärna följa hon med om det är ok? ring när du är i stan gumman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback