Forward

William är på bättringsvägen, eller kan nästan säga att han är frisk !
Han sov hela natten, förra natten. Han hostar någon enstaka gång, och det låter "illa" men tydligen kan hostan hålla i sig upp till fyra veckor innan den går över. Idag gav jag han ingen bricanyl då andningen låter normal igen, har gett det mot natten, så håller tummarna att han inte får ngn hostattack under natten.

Vi börjar vara ganska less på hemmalivet nu. William har ju knappt varit påverkad förutom när han hade feber och så har han varit tröttare än vanligt för att han sovit så dåligt tidigare i veckan, men det är full rulle här hemma :) Vi har lekt, varit ute en hel del för då har han knappt hostat alls och har sovit mkt bättre ute. Han har lärt sig att köra sparkbil och låter "bmmmm" . M har lärt han ! Han har blivit jätteduktig på att bygga med klossar och koncentrerar sig järnet när han ska "bygga" , typ 2-3 klossar får han på varann, men sen tycker han att det är även superroligt att riva oxå och kasta runt dom överallt. Inte så kul när man trampar på dom barfota,nej :( Han föröker klä på sig och sätter allt på huvudet, även leksaker ,sötnöt ! 

 



Haha just det han har ju lärt sig att sätta sig upp och det kan jag säga att han även gör i sömnen. Idag t ex la jag han i spjälsängen , gick in och kollade efter en stund, han satt och lekte med sin nalle. Gick in efter ytterligare en halvtimme och då satt han, dubbelvikt, höll om sin nallen och sov ! Haha, var in nyss och då sov han sittandes igen :)
Det har verkligen satt sig i huvudet det där med att sitta när han gör det i sömnen oxå :)

Det händer mkt saker i lilla kroppen och knoppen nu !

Hånglar med kylskåpet..


Min älskling



Imorn ska vi träffa några kompisar iaf , kul ! Och om ngn vill och vågar träffas nästa vecka är vi gärna på :)
Det bör inte smitta. Det står att smittorisken är störst första dagarna, och  om ett dagisbarn hade haft det så stod det på nätet att 1 dygn efter att barnet blivit feberfritt kan den gå på dagis igen, så d borde vara lugnt då W hade feber senast i onsdags :) Jag vill inte smitta ner ngn med denna hemskhet :(






Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin Karlsson

Ja det där med å virka var inte så svårt upptäckte ja, inte så länge de följer samma mönster. Var perfekt å sitta å knåpa med i soffan då ungarna tvingar mig att se tv med dom. Hahaha..

Postat av: Linda

Envis hosta är grymt enerverande.

Men ofta retar den mamman mer än barnet - jag ser ju bara det på Anton.

Tiden går fort och lilla William har ju blivit så stor.

Postat av: Sofia

Min sambo gillar inte heller styleroom... förstår inte alls vad detta kan bero på?!;)



Hosta och snor tycker jag ibland kan kännas som ett konstant tillstånd hos småbarn, iaf på vinterhalvåret. Skönt att det går forward!:)

Postat av: Theres

Vi hittar gärna på något nästa vecka! M jobbar fm så då får jag ändå inget plugg gjort.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback