Bakslag

Ja, nu har William knäckt koden som dom säger på dagis. Han vet nu att jag faktiskt går och lämnar han.

Igår var han supertrött när jag lämnade han vid 9 på dagis. han blev ledsen och efter ca 1 timme ringde dom och bad mig hämta han för han hade varit i princip otröstlig. Not so funny ! Det sved ordentligt i mammahjärtat att se min lilla älskling  med jättesvullna röda ögon ,veta att han gråtit sen jag gick och säkert saknat mig massor . han hade blivit tyst när fröken han frågat om de skulle gå ut och klätt på han, så de stod ute och väntade på mig. Han somnade nästan innan jag ens hann spänna fast han i bilstolen, snyftade ännu i sömnen första halvtimmen och sov 1,5 timme. han hade nog lite att ta igen efter vårat fifflande med rutiner då vi var på kräftskiva på lördagkväll och lät han vara vaken till 22  . Inte så smart :/  
Eftersom de sa första dagen att de ger ingen tutte på dagarna såhade jag inte lämnat någon men när jag hämtade W så bad den andra fröken att komma med några så att det finns.

Idag gick det mkt bättre. Lämnade han, han blev ledsen men ringde dit efter 10 min och då var han glad igen. De hade försökt få han att äta lunch men det hade inte gått så bra. En sked hade de fått i han, men det kan ha göra med att han åt så sjukt mkt frukost, nästan 2 stora portioner gröt, så imorgon får han bara en så han är hungrig till lunch :) Imorn ska han även prova att sova, så det blir spännande !

Igår var vi även och firade 1-åringen Elmer. William vaktar mig hela tiden och kommer och kollar med jämna,täta mellanrum att jag är kvar. Stackarn är rädd att bli lämnad. Det är inte lätt att vara liten !
Idag hängde jag hos Camilla och Leo under tiden W var på dagis. Vi fikade i solen och busade med Leo. Känns tråkigt att man inte kommer att ha tid att hänga någon mer som förr :( Men vi får ha dates på kvällar och helger ;)

Nu skajag slappa i soffan efter ett svettigt ridpass och en prommis med Ylva efter ridningen. Hurtigt va ? ;) För att vara jag , JA !

Tränar på att gå med gummistövlar. Till slut gick det riktigt bra men i börjar skrek han åt mig och pekade på stövlarna , att jag skulle ta av dom haha. Älskade unge !

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kattens

Nej men fy vad hemskt.. :( Snart dags för oss också, känns verkligen spännande och läskigt på samma gång.. Jag hoppas A inte blir ledsen, för det måste ju vra det värsta.. :(

Postat av: Theres

Hoppas det går bra idag med sovandet! Olle har likadana stövlar som William. Fast de sjunger på sista versen och är nog för små när som helst..



Ja, vi måste absolut ta någon date på kvällar eller helg. En AW i höst är ju också ett måste! ;)

Postat av: Linda

Såna där bakslag är inte roliga. Usch, så ont det gör. anton hade en jätte jobbig vår och var hysterisk när jag lämnade. Men det berodde nog på att han var rädd att jag skulle försvinna igen, som jag gjorde då jag låg på sjukhus.

Men jag har som regel att alltid ta lämningen i hans takt, ingen stress och delta i lekar osv. Jag brukar fråga om vi ska säga hej då och då säger ja eller nej, om ja så är det puss och kram och vinka. annars lekar vi en stund till. Det fungerar bra och nu efter sommaren så är det inga problem alls att lämna. Men jag håller fast vid min regel att inte stressa.

Postat av: Katten

Ja, vi ska åka ett gäng på 6 tjejer till stockholm i slutet av september. Ska bli riiiiktigt riktigt mys! :) Vi får ju studiebidrag+lån i september så jag kommer ju vara riik haha. Nu när man haft mammapeng så är det ju rena skattkammaren att få så mycket pengar så då måste man shoppa. :D



Hoppas det går bättre nu då för er med dagis då.. Att han inte blir ledsen alltså!

Postat av: Mia

Det kommer snart att vända för w, när han förstår att kompisarna är roligare än mamma ;)



Bara säga till om du har tråkigt o vill hitta på något när du lämnat w på dagis :) O annars också för den delen... :P

Postat av: Anonym

Jobbig för er men bakslag kommer nog förr eller senare! Kommer att vända, precis som Mia säger men jag förstår att det måste ha gjort grymt ont i mammahjärtat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback