Continue

Inskolningen fortsätter.
William fick leka i ateljen idag där de fyllde upp en stor balja med vatten som han och hans kompis Gabriel fick leka i.
Vatten är ju en av favoriterna då där lekte dom lääänge. Sen, eftesom de gått så bra senaste dagarna tyckte fröknarna ( och vi) att vi kunde redan gå ifrån idag en 20 min. Så när William satt i fåtöljen som han fullkomligt älskar (måste inhandla en sån) så gick jag och mathias och sa att "nu går mamma&pappa, men vi kommer på ett tag och hämtar dig"  gav en puss & kram och sa hejdå. William satt kvar och sa "ejhåå" och fortsatte leka. När vi kom tillbaka blev han glad och det hade gått jättebra . Han hade gått runt ett varv och kikat, förmodligen för att det blev rätt tyst, men hade inte "sagt" ngnting. Imorn ska vi gå ifrån en längre stund så vi får se om det går lika bra ! Imorn kommer Klara oxå och röjer med killarna, KUL !
Men man känner att "inskolningen" av föräldrarna börjar när man ska lämna dem ;)

Fick ett samtal nyss från BB då min vän ringde och frågade om jag ville komma och hälsa på dom idag. Vad tror ni att jag svarade ? ;) JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!! Gud så mysigt det ska bli att snosa på lillis :)

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pia Å

Vad kul att det går så bra med inskolningen! Heja William! Kommer ni å fikar på måndag förresten?

Postat av: Theres

Härligt med inskolningen! Hoppas att det fortsätter likadant. Men det är nog som du säger, det är "vår" inskolning som är värst!

Åh vad mysigt att snosa på bebis! ;) Du kanske blir smittad ;)

Postat av: Mia

Vad duktig du varit på att uppdaterat.... Har som inte läst några bloggar för jag tänker att alla är lika slö som mig på att uppdatera ;)



Men det kommer gå kanon för William :)!

Postat av: Linda

Vad bra att inskolningen går bra. Det betyder så mycket att ha bygga en bra grund i förskolan. Det gynnas ni allihop av framöver. Bygga upp stabilitet och trygghet för William, eller ska man säga att det är för föräldrarna? Det är oftast jobbigast för dem.

Men jag längtade till dess att Anton skulle börja på dagis så jag fick hämta honom där. Att mötas av en glad liten buse som ropar mamma när man kommer.



Hoppas det fortsätter gå bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback