Förlossning och dagis

Igår spenderade jag nästan hela dagen och kvällen på förlossningen med en vän till mig. Hon hade skickat hem sin sambo till deras andra dotter då hon gått med värkar i flera dagar utan resultat. Det gjorde verkligen såå fruktansvärt ont i mig att se henne ha så sjukt ont utan att kunna göra ngt mer än att finnas där och stryka på ryggen. Att hon blev akutsnittad sist gjorde ju inte saken lättare utan under varje värk så drog det i snittet så tårarna rann och hela lilla hon skakade. Men efter en morfinspruta fick hon det lite lättare och då kom hennes sambo dit och jag åkte hem.
Idag kom hon. Den lilla envisa tösen. kl 19.20 efter en snabb förlossning när det väl satte igång !

Igår tänkte jag några gånger ALDRIG mer, men sen så tänkte jag vad man får i slutändan och blev sugen på en till.
Det är så otroooligt underbart med barn ! 

Våran lilla knodd här hemma har avklarat två dagar på dagis. Vi har varit från 9.30-11 bägge dagarna och det går såå bra ! Han är knappt brydd om oss och idag gick han iväg på en gång och vi satt kvar i matsalen när han var i rummet bredvid och lekte med fröken. Jag tänkte (hoppades ;)) att han skulle komma rätt snart då han inte alls såg oss, men det dröjde ca 40 min innan han gick genom matsalen och sa "hej" och fortsatte vidare till ett annat rum haha :) Det kommer förmodligen att bli bakslag och jobbigare när man lämnar han men nu går det jätte JÄTTE bra och det känns bra. Känner mig trygg med hans fröknar :) På torsdag ska vi gå iväg till p-rummet ca 15 min och säga hejdå på riktigt, gå ut genom ytterdörren så vi får väl se om trenden håller i sig !

Nu ska jag fortsätta med rensingen av ja, hela hemmet !

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanna

Tack snälla Jonna för att du var med mig, stöttade och matade mig :) <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback