-24.5

Så kallt visar våran termometer för tillfället.Brr. Och kallare lovar dom eller?
Fy faan säger jag bara. Gärna vinter men max -15.

Idag var det ju annars fint väder och inte sååå kallt så packade ner William i vagnen och prommande till Anna för att hämta mina leggings som jag beställt från Blingo. Jättehärlig prommis och otroligt skönt att komma ut lite. Det tyckte nog William oxå efter att vi varit inne nästan en vecka för att han varit sjuk. Lämnade inte han ute och sova idag utan tog in han efter prommisen för han var vaken och han sov jättegott i ca 2 timmar.

Fysikt så var promanden ett helvete rent ut sagt. Det jobbigaste promenaden någonsin, haha. Hade sån sjuuuuk träningsvärk efter hoppkursen, eller det hade inte hunnit bli värk än utan var typ öm i hela kroppen.
Typ som att jag blivit nedtrampad av 1000 hästar. Jag har till och med träningsvärk i nacken haha.

Idag var det sista kursdagen och i storsett har det gått helt okej under dessa 3 dagar. en liten summering för er vill

Måndag: Markarbete,galopparbete. Tacka för det för min häst drog,drog och drog lite till ;) Passet avslutades med en väldigt trött häst & ryttare + lite skavsår. Men sista 10minuterna gick helt okej. Vi var båda helt slut !
Tisdag: Hoppa linje. Väldigt givande övning och BRA träning för Farucco. Han måste lära sig att lyssna.
VI skulle hoppa ett hinder för att sen sakta av till travbommar efter. Precis sån övning som den lilla herren behöver men vilket skämt . Efter några gånger så fick jag stopp på han före bommarna/studsen ;) Men han var jättetrevlig mot hinder ,bjöd på bra och hoppade allt.
Onsdag: Hoppa bana på 8 hinder (70cm). Farucco kändes lite trött efter 2 dagars hoppning. Han gör ju av med all energi på en gång. Men det gick jättebra. Vi hoppade felfritt och kontrollerat. Jag hade lite svårt med att justera mella hindrerna så att han hoppade av rätt, eftersom han är lite dålig på att lyssna och jag har inte hittat den där känslan, men det kommer väl.

Jag är nöjd och lite kär i Farucco igen <3 Efter måndagsturen tappade han lite, men han hade ju inte gått så mkt under jul/nyår... Kanske startar han på klubbtävlingen den 30/1 :)

Jag är så slut i kroppen så det är helt sjukt. Imorn och fredag kommer nog att vara plågsamma, men jag känner att det har varit bra träning iaf och ridbyxorna är inte lika tajta runt midjan ngn mer !
Och imorgon ni.
Jag ska jobba !! Hela 3 timmar på Korvgubben :) Frida var tvungen att hitta ngn för hennes 3 sista timmar för hon har lektion imorn, så jag erbjöd mig. Känns lite roligt att göra en comeback hihi .

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Aludden

Men korvis! Vad kul att du ska jobba :) 18 kilo låter mycket kanske men väl behövligt dessvärre.



Men du, -25 kan inte vara roligt för er elräkning. Stackare! Ni får elda för glatta livet. Annars får ni även flytta in i vår källare om ni vill över vintern. Ha ha!

Postat av: Sofia Nordström

haha. ska du göra comeback på Korvis? kul! lycka till! jag tyckte jag kände mig förvirrad efter 1 år borta;) hihi

Postat av: Sofia

Och idag är det ännu kallare!;)

Postat av: Linda

Vad roligt det att det gick bra.

Det är kul att göra övningar som verkligen är nödvändiga för både häst & ryttare.

Man får lära att tänka och lära känna sin häst.

Guuuu, så roligt...

Postat av: Linda

Problemet är att jag litade på henne under graviditeten så jag gav efter, när jag egentligen borde stått på mig för min rätt. Men jag gav efter...även sjukhuset/BB är anmält...lååång historia.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback