Hopptävling

Igår tävlade jag på klubbtävlingen med Farucco.
Första klassen red vi felfritt. Han var rätt laddad men det gick bra ändå :)

Inför andra klassen kändes han bra på framhoppningen.
Väl inne på banan så slarvade jag med vägen till tredje hindret och det gick rätt fort efter så han inte få "tillbaka" honom i tid före det fjärde, så jag hoppade och plockade med hinderstöd och bommar men inte Farucco :(
Kände precis innan hindret att han var på väg vid sidan om, bankade till med vänster skänkel, men det var för sent.
Det gick bra som tur var !

Var på väg ut från banan men min tränare Marie, tyckte att jag skulle hoppa om från det tredje hindret och resten av banan. Så jag gjorde det och det gick jättebra !!

Farucco är fortfarande "grön" inom hoppningen och behöver mkt träning och lära sig var han ska göra av med all sin energi. Och det var första gången han "vägrade" med mig, så jag är nöjd.
Eller visst kändes det surt, när jag vet att om jag hade tagit ut svängen bättre så hade det gått bra :/

det var det det. Här hemma fortsätter vi att snora eller ja, William snorar och jag hoppas att han blir frisk snart !
Funderar på att åka till Haparanda och vara där en vecka eller ngt :)

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Regina

Han är allt söt farucco=)

Haha jag hade sagt samma sak om skorna tidigare. Men man vänjer sig fort. Nu känns 10 cm som ingeting.

Postat av: sanna

oj, flög du av?! tur att det gick bra isf!! hjälp :)



mysigt med happis ändå, du och jag borde köra en ikeasväng framöver tycker jag!

Postat av: Linda

Det såg säkert jättebra ut. Jag väntar på bilder :)

Postat av: sanna

haha, men jag med! får typ ångest över mitt dåliga tålamod ;).



hur mår william, fortfarande snorig? charlie är ASFÖRKYLD!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback