Vildar

Shit vad trött jagär. Helt stendöd efter gårdagens och terminens sista hoppträning.
Jag är ju ofta hemma vid 23 och sen ska jag duscha m.mså kanske tolv är jag i säng.Iofs så går jag ju inte och lägger mig tidigare andra kvällar, men gör kanske lite mindre krävande saker .
Jag hoppade lilla bruna, Farucco igår och faktiskt iförrgår oxå. Han har skött sig såå bra bägge dagarna och spec igår. Vi hoppade bana +omhoppning och det har aldrig gått sådär bra ! På lördag är det sista klubbtävlingen i hoppning, men jag ska åka bort så då kan jag inte vara med, typiskt :/ Nåja, det kommerfler gånger + att eftersom han är så liten så kommer han att börja hoppas av ponnytjejrna, då han inte har en chans i hästklasserna. Men det blir bra, blir én fin hopponny av han när han får lite mer rutin !

Den andra vilden här hemma har en otroooligt bra period just nu och har haft det ett bra tag. Han är i princip nöjd hela tiden, är en ängel att lägga, lägger bara ner han ger nappen, säger sov gott och går ut från hans rum och inte ett ljud efter det, PEPPAR PEPPAR ;) Men när han "säger" ifrån t ex igår när vi var på stan och skulle lyfta han i vagnen när han stod och kollade på rulltrappan, då blir det ordentliga protester. Han skriker och försöker korvar ur sig ur vagnen och vill inte sätta sig men det går över lika fort :) Nej, såhär får det gärna fortsätta :D

Tror att jag ska gå och vila med W en stund innan jag somnar sittande och sen åker vi nog till Piteå :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Terminsavslutningarna brukar vara stenroliga, speciellt i hoppningen. Fasen vad jag saknar det!! Jag funderar hur jag ska göra på lördag, titta eller inte. Jag har så blandade känslor när jag ser nån hoppa/rida. Det går som inte att beskriva så här. Men det är i regel tårar i ögonen...ridningen och hästarna har varit mitt liv i drygt 20 år...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback