Blixtrar och dunder

Det åskar här i Rutan och studvis öser det ner vatten. HÄRLIGT säger jag , haha :)
All äcklig och asjobbig pollen rensas från luften för stunden iaf och min allergi lättar.
Sista veckorna i maj är skitjobbiga för mig varje år. Näsar rinner,jag nyser, ögonen är igensvullna och knallröda och kliar så jävla mkt. Oavsett hur mkt jag medicinerar så vaknar jag på morgnarna, helblind, då ögon har kladdat så mkt och torkat ihop så jag får försöka hitta min väg till toaletten och skölja upp dem för att se ngt. Så är det värsta dagarna.
Egetligen borde jag åka bort sista veckan/veckorna i maj för att slippa den här skiten. Eller vara gravid, för då var min allergi som bortblåst ! Dessa härliga gravidhormoner ;)
Jag hoppas att W slipper detta, guuud vad jag hoppas...

--

Igår var jag & W på middag hos Sanna,Jonas&Charlie. Pappa M var på grill/bastukväll. Till "förrätt" åt vi skitgoda muffins som Sanna bakat och Jonas kockade ihop det godaste jag ätit på lääänge MUMS ! Jag åt så mkt så jag i princip rullade ut därifrån haha. Efter maten gick vi ut och W fick provåka Charlies nya åk. Skitfin vagn,fick lite vagnfeber ;) eller ganska mkt :) W & C fick busa en hel del och W visade sina klätterkunskaper då han klättrade upp på deras tvbänk. Han var stolt, mamma svettig *puuh* Han försöker även klättra upp på allt här hemma, när han står mot allt så håller han på att lyfta upp ena benet hela tiden , ser rätt lustigt ut, ungefär som en hund som kissar (fin jämförelse va ? ;))

Idag har vi mest varit inne för att jag haft det så jobbigt m allergin och såklart ska det väl vara skitfint väder hela veckan ? Jag ska ju helst inte vädra, ha några öppna dörrar m.m. Skit oxå.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kattens

Usch vad hemskt med denna pollenallergi! :( Men vad härligt att det vara borta när du var gravid haha. Vad skumt! :O



Och ja, av någon anledning verkar ju detta med motorer sitta i generna på lille A. ;) Han ÄLSKAR motorcyklar, traktorer, lastbilar osv. :D

Postat av: sanna

vi är så glada att ni kom, det var JÄTTEKUL! ni får komma hur ofta ni vill hem till oss, mysigt!! :)



stackare med allergin, fan vad jobbigt! :( jag hoppas det släpper för dig snart! jonas har ju också det, och jag hoppas också massor att charlie slipper.

Postat av: Emma

Milla har 80 på sin hood, den är lite stor ännu men det fungerar. Det är bra muddar som gör att det är lätt och blir fint att vika upp :) Den lär ju säkert vara lite stor på W för han är ju inte heller någon tungviktare, men till hösten blir den säkert bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback