Jävla korv

Igår var det rått och kallt ute.
Det fick jag känna på så att mina läppar blev blåa. Så mkt frös jag.
Min fd chef från Korvgubben ringde tidigare i veckan och frågade om jag kunde jobba på lördag, och jag tackade jag.
Han ringde precis när William var som mest missnöjd och jag hörde typ "du ska vara på köpmantorget..korvvagn..banker..10.30..arbetskläder" William skrek i andra örat.
Jag kom till stan, bytte om till arbetskläder och gick till köpmantorget.
Det stod framme en liten jäkla korvvagn utanför länsförsäkringar som hade invigning och ett vindskydd m tak fick jag, tack ! Så där stod jag, från 10.30-15 och delade ut GRATIS varmkorv. Alltså folk är ju som gaaaaaaaaaaaalna när ngt är gratis !! Kön var aplång heeeela tiden, vissa giriga köade 5 gånger, vissa ville ha en korv till sin hund, vissa ville ha flera osv. :/ 700 jävla korvar senare, KRAMP i handen och frusen som aldrig förr, gick jag in på Länsföräkringar en snabbis och värmde mig. Fy fan säger jag bara . Nåja man överlever ju och fick ju betalt, men jag hade faaan förjänat minst dubbelt ;) Dom på länsförsäkringar är ju typ gulligast och när jag skulle gå kom dom med en stor på med kanelbullar !

Mathias & William hade åkt till Lappträsk, till Ms föräldrar, med Ms bror och Ws kusin Isak. M var med i en fisketävling, William oxå. Farmor och farfar hade köpt ett startkort åt W så han var med i lotteriet och han vann !
W hade väntat med farmor och farfar på land medans M fiskade :)
Dom hade haft det jättemysigt och är kvar där än och kommer hem imorgon eller W kommer med hans farmor och farfar, för jag har abstinens ;)  M stannar där uppe och jobbar ett par dagen.

Så idag, morsdag, har jag vaknat rätt tidigt men klev upp 12.30(!) åt supersmarriga kanelbullar till frukost och lite godis. Åkte till storheden en sväng, shoppade åt W, var förbi på Fridas jobb, plockade upp Sanna, vi shoppade bla billiga blöjor på kvantum och for och solade en snabbis efteråt. Nu sitter jag med färg i håret och har målat tånaglarna, sett Gossip girl...Egentidlyx ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Underbar helg! Ja, förutom korvarna då kanske men du fick ju massa goda bullar för besväret ;). Egentid är ju värt massor, fasen vad härligt att ligga i sängen så länge.

Postat av: Theres

Håller med Linda, riktigt härligt att ligga i sängen så länge! ;)

Postat av: Jennan

Nå gumman, jag tyckte så synd om dig när jag läste om korvarna!



Jag vill vara med dig snart!!!! Kommer nog till veckan, är ledig dagtid :)

Postat av: Pia Å

Men vilken härlig söndag du haft ändå!! Det där med sovmorgon slår ju mycket! Vi hittar gärna på något i veckan, idag visade det sig att Jonas är ledig så vi tänkte bara mysa på hemma... :)

Postat av: Theres

Nu är det sista veckan jag har skola, så nästa vecka vill vi hitta på något! Hoppas på bra väder så kanske en picknick? Eller så kommer vi och hälsar på i rutan?

Postat av: Sofia Nordström

Hahhaha,det var inte lite korv! Duktigt av dig. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback