good things

Det är verkligen så skönt när det går bra på dagis och nu går det riktigt bra !
Lämningarna, oavsett om det är jag eller M som lämnar så lämnar vi en glad kille på dagis och idag lämnade jag han inte i famnen utan han tog fröken i handen och gick till fönstret för att vinka som han gör varje morgon :)
Sovandet går bättre än hemma. Igår hade han sovit 3,5 timmar, från 11.30-15 ! Så länge sov han aldrig ens när han var spädis haha :) Han somnade som vanligt igår kväll och sov hela natten. Han var nog bara trött efter helgen.
Förra veckan hade de endast vikarier i två dagar och det hade funkat toppen det med.
Enda är väl att han inte vill hem när man kommer och hämtar han haha :)
Så otroligt skönt ! (såklart vet jag att det kommer att komma fler bakslag, men just nu njuter jag ;))

Lilla hjärtat i lördags på första pulkaturen :)


Annars rullar väl allt på som vanligt på jobbet. Nästa vecka har vi juluppackning på all julmat, tiden går så otroligt fort och julen är här närsomhelst känns det som. Ledigheten inför jul ska vara inlämnad senast 1 november så ska se över det snart. Tänkte nog vara ledig en vecka eller två :) 

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

sötwille i pulkan!! han var helgo mot charlie idag när vi kom till dagis, han satt vid grinden och lös upp som en sol när vi klev in! sockertoppen!



vad mysigt med julledigt, kommer tyvärr inte bli så mycket av den varan för mig. julen brukar vara lite... intensiv :)

Postat av: Theres

Mikis ska vara ledig en del under julen, så skönt att vara lediga tillsammans lite längre! :)

Postat av: sanna

haha, jag kom av mig på armhävningsfronten ;) surprise då..

Postat av: Susanna

åh så kul att W börjat trivas kanon på dagiset, även vid lämningen :)

tycker de är rätt mysigt med julen som hägrar faktiskt! :)

Postat av: Catti

Men VAD äter han då om han inte äter gröt/välling? Alltså vad får han i sig som är lite mer näring i än typ en macka? haha. Jag har ångest. ;) Nu äter Alfon havregrynsgröt med äppelmos och typ en banan. Jag hade ju velat få i honom nyponsoppa eller något sånt då istället men det gillar han inte. :S

Postat av: Catti

Vad bra att han äter proviva, pålägg och sådant då! Alfon är ju som inte van med det men det går nog att vänja honom kanske.. Idag åt han laktosfri yoghurt med banan och russin, plus smörgås. Så det går framåt. Man blir ju helt ställd såhär när man måste ändra om. För oss har ju vällingen alltid varit nummer 1 och nu måste vi hitta andra alternativ och det är fan inte det lättaste har jag ju upptäckt! Men det är för att jag är så nojjig att han inte ska bli mätt. ;)

Postat av: Catti

Jo Alfon äter ju först frukost hemma och sedan frukost på dagis också en halvtimme senare haha. Så nog borde han ju klara sig! Men jag har börjat få i honom lite av den mjölkfria vällingen nu iallafall! :)

Postat av: Anonym

Han är ju för söt lilleman:) Trevlig blogg!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback