Shopping

Sitter och skriver inköpslista för Ikea-shoppingen imorn. Det blir iaf en ny byrå till sovrummet. En malm eller en Hemnes. Mathias röstar på malm, kanske jag oxå :)

MALM Byrå med 6 lådor vit Bredd: 160 cm Djup: 48 cm Höjd: 78 cm
HEMNES Byrå med 8 lådor vit Bredd: 162 cm Djup: 51 cm Höjd: 97 cm
 
Ska även till Finland en sväng och handla Kuoma åt W, Tilde och Charlie och tydligen har de asbilliga vinterhandskar från Reima eller Lassie (reimas dotterbolag), ullstrumpor, inläggsulor m.m Allt sånt verkar vara mkt billigare i Finland . Konstigt :) Så det blir att bunkra ! Vinter är ju redan här eller ngt. eller iaf kylan. Brr...



Idag när jag hämtade W hade han absolut ingen lust att följa med mig hem. Nej, han sprang iväg och busade och stängde dörrarna efter sig, haha. Efter ett tag tog jag med han och skulle klä på han och han var sååå arg ! Han ville ju fortsätta leka..Nåja, det är ju bara ett tecken på att han trivs ! Han hade även ätit fisk idag (andra gången i hela sitt liv ) och han äääälskade det och inga tecken på allergisk reaktion. SKÖNT!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Theres

Jag röstar på en malm byrå! det är så lätta lådor att öppna, plus att det får plats med jätte mycket!

Har shoppat en massa idag, bilen var helt proppad! En ny tv-bänk, tv-bord, förvaringsskåp, matta till tv-rummet och en massa små grejs. Plus skorna såklart! Det fanns en massa storlekar nu, så de verkar ha fyllt på lagret :) Vars ska du fynda ullstrumpor och sånt? Finns det också på gallerian eller?



Skulle du kunna kolla en grej imorgon, hyllplan till vårt skåp som vi köpte idag fanns inte inne men de sa att de trodde att det kanske skulle finnas imorgon. Vet vilken hylla på lagret det är så hör av dig när du är där om du har möjlighet att kolla om det finns inne :)



Med foten är det faktiskt bra! Det blev ingen blåsa tack gode gud så jag kan gå normalt och har inga besvär av den nu! Så skönt :)

Postat av: Katten

Ja tänk så mycket billigare det är i finland. Helt stört!

Jo jag vet dom där tumvantarna på polarn. Tyvärr passar dom inte alfon. Han har för stora "bebishänder". Han har ju som jättestora tjocka karlhänder och dom där är så smala haha.

Postat av: susanna

Här hos syrran har de greymt myvket mer snö än vi där uppe :)



Jag vill jätte gärna köra "#halv åtta hos mig"!! Va roligt! :)) Vi måste kolla vilka helger de skulle passa oss... :) KRAM!

Postat av: Susanna igen

btw, tar gärna den där ersättningen du pratade om... :)

Postat av: Linda

Jag vill också till IKEA och shoppa loss.

Anton har likadana skor!! De är riktigt bra. Ett säkert kort inför vintern.

Postat av: Theres

Jag tyckte verkligen synd om fröknarna, för de gjorde ju verkligen sitt bästa! Tycker bara inte att det är deras jobb att sitta och ringa runt efter vikarier och samtidigt ha koll, speciellt inte då det verkar vara slut på vikarierna eftersom det är så pass många som åkt på kursen och alla vikarier är utringda.. Tror inte att det är något problem med själva vikarierna, men det hade nog gått bättre om själva situationen vid lämningen hade varit bättre. Han blev ju helt förvirrad när jag mitt i allt satt med ett annat barn i famnen och försökte klä på henne, nåja imorgon hoppas jag att det är klart vem som ska vikariera så vi slipper strul. Sen är de vanliga tillbaka till onsdag, det är ju nu man inser hur bra de är egentligen! :) Men det hade gått jätte bra under dagen annars och han var på jätte bra humör när jag hämtade.



Ja, ska ta mig i kragen och ta lite bilder snart ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback