mix

Igår var ´det mkt .

på morgonen var jag till BM

SF 39 (!)
blodtryck 105/65
hjärtljud 134-136 slag
/min

hon kände även efter om det hänt någonting, och ja, det har mjuknat men är ganska stängt än, så det är lugnt ännu.

efter det for jag på stan, gick på polarn o. pyret-rean, fyndade en massa vantar, strumpbyxor , mössor m.m.
var även på Doffi och köpte den multirandiga villervalla-filten, jag drömde om den natten innan och var tvungen att köpa den, så himla fin !




Fikade med FL-tjejerna, väldigt trevligt som vanligt.
En av tjejerna som är beräknad den 12:e (idag!) skulle komma, men dök aldrig upp, vi misstänker att hon ligger på förlossningen för ingen har hört någonting från henne heller, SPÄNNANDE :)

Vi fikade i typ 3 timmar, pratade bla om min oror för att jag ska föda en jättebebis,eftersom min Bm sa att den kommer nog att väga mellan 3,8-4,5 kg(!), jag känner att ju längre det närmar sig, desto mer orolig blir jag och sover dåligt m.m så dom tyckte att jag skulle ringa förlossningen och be om att få komma in och kolla så jag inte stressan upp mig själv och bebisen pga det, så imorse ringde jag och fickm komma in på en gång.

Hade CTG en timme, fosterljud/rörelser/hjärtljud var jättebra och jag hade rätt regelbundna SD/förvärkar varje 10-15min, lite olika starka , men hon trodde att den kommer iaf före midsommar .
Gjorde ju även ultra och just nu vägen lillis 3340g, så ingen jättebebis här , förstår ni hur lycklig jag ääär :) allt såg även jättebra ut på ultrat och han sa att jag har ingenting att oroa mig för!

Jag sa att min BM uppskattat vikten till 3,8-4,5 kg, när jag bad henne göra det och uttryckte min oro väldigt tydligt till min BM, att jag var rädd för en "för stor" bebis pga att det "går " i familjen, och han som gjorde ul:et idag tyckte att är man så orolig som jag, ska dom istället skicka in en på extra ul, för dom kan oroa blivande mamman i onödan eftersom barnmorskorna på VC dom bara gissar sig fram. Så nu känns det som att jag kan njuta av sista tiden som gravid :)

kände mig först hemskt töntig som ringde men sen tänkte jag att varken jag eller bebisen mår ju bra, om jag är orolig och stressad över det hela tiden. visst det kan ju ändå ske andra komplikationer, men det får man ta sen isåfall och  det är ingeting jag tänker oroa mig för sista tiden.

sen var jag ju på junta  igår oxå hos Marika i Rutan, jättetrevligt där oxå. En av tjejerna hade med sig Blingo-kläder, jag var ju som sagt även där ute efter filten men den var slutsåld. vi fikade gott och jag var hemma kring 23,00 , så igår var jag i farten från 09,30-23, det vart en lång dag :)

idag har jag ju då varit på SuS halva förmiddagen och nu inväntar jag lite främmande, senare ska jag träffa upp Sanna på stan och på kvällen blir det fika hos Sara :)

Ha en jättebra dag !

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Wow. 39 cm. Det kom jag också upp i, men då var jag ju några veckor längre gången. Du måste ha en jätte mage. JätteFIN mage alltså. :)



Bra att du for in på kontroll. Jag håller´med dina FL-tjejer, hellre kolla en gång för mycket och stilla nerverna än att gå omkring och vara orolig.



Jag håller ändå fast vid min gissning om dag och vikt. ;)

Postat av: Victoria

Ville bara önska dig lycka till me den snart födda babyn.. hoppas allt går bra..

Har ni kollat va de blir? pojke/Flicka? eller vill ni att de ska bli en överaskning kanske?

Ha de bra.. // Vickan (Gammla klasskamraten :P)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback