sammandragningar ??

det drar & sliter i magen, känns som att bebben strechar ut och trycker allt vad den orkar, men fick höra att det kan även vara sammandragningar? såhär tidigt?? man blir ju lite orolig :/ allting är ju som nytt, så man har ju ingen aning.
Huden tänjs då extremt nu och jag smörjer,smörjer,smörjer, för det känns som att den kommer att spricka när som helst alltså !

Idag gör jag ett försök att koppla in tv/bredband/telefoni igen, men nu med rätt grejer iaf, så hoppas att jag slipper pinsamma samtal till Telia :) M har åkt till K-Rauta för att köpa lite material till vårat nästa projekt i barnrummet, bilder kommer när det blir färdigt ! Ska slänga ihpo ngn middag här snart, börjar bli riktigt hungrig ! Har tagit fram kycklingfilé så ska hitta på ngt med det iaf :) Är helt tom i hjärnan vad som gäller matlagning, har ni några bra tips, så tar jag GÄRNA emot :)

Idag går jag även in i v 29 (!) , shit vad tiden går ! Har även bestämt mig för att jobba (75%) fram till 15 maj, så nu räknar jag ner , fast jag trivs väldigt bra på mitt jobb och så , men det ska bli skönt att vara lite ledig före det är dax :)

Imorn är det dax för BM-besök igen, ska bli kul att höra lill-hjärtat slå igen :)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linnea

Jag tror att man har sammandragningar ända från början. Livmodern måste ju öva så att den är vältränad tills det är dags att pressa ut bebisen! ;) Men det är väl först i slutet av graviditeten som man märker av sammandragningarna.. Det känns som om hela magen blir hård..



Men om du ska till bm imorgon, fråga henne! :)



Angående bristningar så kom jag ihåg hur det kändes när magen bara töjdes och töjdes. Jag hade tur och fick bara 2 små bristningar som inte syns nu! :)



Nästa vecka går bra! Jag funderar på att ta med några tåliga byxor och så får han krypa omkring där en stund.. Får se hur det blir.. Han kanske sover när vi fikar! (Fast han brukar alltid vakna när det ska hända nåt spännande.. :)



Bra idé med overheaden. Det ska jag försöka komma ihåg när vi flyttar till hus, nångång.. Var bor ni?

Postat av: sanna

ah, spännande med läkarbesök ;) nejdå, men den du hade sist verkade ju vettig iaf! jag tror det är bra att du går ner i tid hela vägen fram till 15:e så du inte får mer ont!



japp, den där krämen köper vi imorgon ;) jag vill fan försöka rädda det som räddas kan! om det känns som att det spänner i huden och sliter lite så tror jag det är sammandragningar, men det är inget farligt, det hade iaf jag också rätt tidigt, men dom gör inte ont, men jag tycker man får lite svårt att andas och magen blir hård som en sten, är det typ så? ah, vaffan, vad vet jag förresten ;) men jag tror det iaf.



nej, du har rätt, kanske funkar med dom där brallsen iaf, får kolla imorgon :) och ja, ett par skor måste jag ha! vi kollar in stadium, dom verkar ha många fina. jo, jag fick också tillbaka ngn tusenlapp som det ser ut just nu, men jag hade räknat med 14 som förra året så det sög ju hästpung. men typiskt, vi bodde ju från aug 2008, så då måste jag fylla i själv? crap, jag hatar att deklarera! och du, vi ska också köpa våffeljärn imorgon, dom har ju det där dubbeljärnet på ica maxi för typ en tvåhunka, det lär vi ju köpa, vi ska storhandla imorgonkväll (jag ÄLSKAR det!) ;)

Postat av: sanna

haha, ja, stackars grabbarna som måste stå ut med våra kära hormoner, jag har ju varit en kombinerad lipsill / agressiv häxa typ sen dag ett. ibland är j bara tyst, undrar vad han tänker egentligen? ;)



chef med våffels till middag, det är ju så gott, och säkert rätt enkelt, tror jag (jag har aldrig gräddat!) :)



visst är det obehagligt när man får sd! jag tycker det är jättejobbigt. och så tänker jag alltid att fan, det här, plus smärta sen då. fyfan, FYFAAAAAAN! jag är rädd på riktigt, det är så nära nu, usch.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback