Bajskalas och flygtur

det är plusgrader,men var är solen? Hoppas att den hittar hit snart så vi får riktigt njuta :)

Jag & William har varit hemma mer eller mindre i två dagar. William har inte varit riktigt okej. Eller han har varit hur pigg & glad som helst men lös i magen. det började iförrgår natt/förmiddag, jag bytte jag säkert 10 blöjor, och sen så bajsade han sista gången vid 16. och igår bajsade han bara 2 gånger men löst , men idag var det normalt igen. haha värsta bajshistorien, den bjuder jag på ;) Det kanske kan vara tand nr 2 som spökar, för han har inte varit det minsta påverkad, och allt har inte kommit ut om man säger så. Han åt välling,mat m.m. som vanligt igår, han åt som en häst ! Kanske för att vi körde en lightversion på maten i förrgår , men en sak är då klart att ngn majsvälling får jag inte i han. Jag lovar,jag provade på alla sätt, men han vägrar ! Nåja vi klarade oss utan som tur var :)

Igår hade jag även hoppträning. Fick hoppa Kamira. Vi hoppade för ridskolechefen Sary, han är jätteduktig .
Vi hoppade en liten "bana".Det gick jättebra när vi hoppde kring 70 cm, tills han höjde till 90 cm , alla andra hoppade så jag täkte, va fan, vi provar. Tvekade då det var första gången jag satt på den här damen i hoppning. 
Det blev 2 stopp som var helt klart mina fel och på sista så kände jag inte ngnstans att det skulle ta stopp, så jag tog en flygtur över hindret och landade på vänster höft/ben, så nu känns det som att jag har världens fetaste lårkaka, men det syns inte så mycket haha. Tur att det gick bra iaf :)

Idag kommer Jenny hit och hänger med oss. Hon var sugen på att shoppa lite till bebben, så vi får se vad vi hittar på !

på lördag ska jag skriva högskoleprovet, är det ngn annan som ska skriva ? :)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sofia

Funderade på att skriva, men mitt gamla räcker ett år till så jag blev lat och anmälde mig inte.. :D

Postat av: Theres

Envis kille som vägrar majsvällingen :P Men annars kan man ju ge annat som är stoppande, banan, ris, morot.. Kokt mat med mycket smör som.. Om han har nån typ av magsjuka så ska man inte ge fullkorn, det kan göra magen ännu lösare... Olle hade nån version av magsjuka just innan jul. Han var super dålig i magen och bajsade till och med i sömnen.. Men var i övrigt hur pigg som helst, bara det att han bajsade konstant! Det höll i sig ungefär en vecka och BM sa att man kan få en "lindrigare" typ av magsjuka som bara gör en dålig i magen och då brukar det hålla i sig längre.. Hoppas han blir bättre i magen snart!

Postat av: Linda

Åh, vad avundsjuk jag blir!!

Jag vill också hoppa den där damen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback