Muchos

Men SHIT vad tiden går ! Det känns redan nu att snart är sommarn slut, fast den knappt börjat. Konstigt !
Har hunnit med mammakalas/party. Jag skulle köra och vara nykter, men det blev en aningens ändrade planer då snälla Soppa erbjöd (hur många brukar erbjuda sig bara sådär ? Tuuusen tack !) sig att hämta mig från Färjan. Skulle åka hem tolv men just då var jag på dansgolvet och skakde rumpa så det blev vid 01 istället, men vilken trevlig kväll. Tack tjejer ! Snart kör vi hela huset gungar i Rutan ;)

På midsommarafton var vi på Hägnan på dan med Mia,Ronnie och Tilde och träffade på en massa andra bekanta.William tyckte att det var jättekul att titta på djuren, men var inte jätteförtjust i hästarna. Tilde däremot ÄLSKAR hästar och vågade sig ut på en ridtur ! Sötungen :)

Dagtid på Hägnan


Vi var kanske 10 pers hos oss som grillade, drack gott, spelade kubb m.m. Ni vet, Midsommarstuff :D

Grillmiddag som bestod av grillhalloumi,lyxpotatissallad som jag gjorde,grönsallad, grillad entrecoté, grillad oxfilé m.m MMMM :)

lite senare på kvällen..natten ? :)


Skitroligt hade vi och William sov som en stock inne. Vi rundade väl av krin halv tre , men var rätt pigg dagen efter då vi tog det lugnt  för lillhjärtat fyllde ju hela 1 år ! Fixade en tårta med chokladtårtbotten,skivade bananer, jordgubbar och grädde. Har hört många gånger att barrn inte varit så brydd om tårtan men William älskade den haha ! Speciellt att knösa in handen i grädden :)



han fick några presenter och besök av hans kusin Isak. Vi ska ju ha det riktiga kalaset nu på söndag, då många är bortresta/har andra planer midsommarhelgen . För er mammor tänkte jag & Camilla hooka upp och slå ihop Williams & Leos 1-årskalas efter att Camilla varit på semester så att ni vet  . Så typ om 2 veckor eller ngt :)

Idag fick jag ett glädjande besked eller ett alternativ kan man säga. Jag har blivit antagen till Lernias utbildning "Butikchef/Ledare inom shoppingturism". 30 personer av 96 sökande kom in, så det var inte illa ! Men jag vet inte än hur jag kommer att göra, måste fundera..

Har även haft förövrigt en mkt trevlig heldag med Mia&Tilde idag. Vi åkte till Piteå och hälsade på Jenny. Gick på stan en sväng och sen gick vi ner till ubermysiga badhusparken där vi blev kvar ett X antal timmar. Barnen lekte och William tyckte att det var skitroligt verkligen ! Efter bus & lek åkte vi till Jenny, åt middag (barnen åt som hästar, jenny lagar god mat :) !) och till efterrätt blev det blåbärspaj. Tack Jenny för allt, nu kan du ploppa ut bebben :)

Imorgon har vi ingen plan men måste nog baka till kalaset , men det skulle väl ändå vara skitväder?

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Theres

Vilken härlig midsommar ni haft! Och nu är vi laddade inför grillkväll i rutan ;)



Ja, håller tummarna att det går fort som tusan för dig nästa gång! För mig däremot får det gärna ta lite längre tid, ska det gå fortare så kommer jag föda hemma i hallen ;)

Postat av: Catti

Kul att du kom in! :) kul att jag med kom in även om det inte blir det ändå haha :D



Kul med grillkväll också, för det blir säkert lika grymt som förra onsdagen hos Emma :) helt kul att göra något sånt där :)

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Men gud så mysig Midsommar ni ser ut att haft! Är definitivt laddad för grillis i Rutis:) Boka bara inte in när jag är på semester v28-29 eller mån-tors v 30 då vi har besök;)! Nja du, superwomen är jag ju knappast men känner mig rätt fylld med energi just nu och någonstans måste jag ju göra av med den;)!

Postat av: Catti

Jo, och jag säger detsamma ang förlossningen. INTE en sån omgång till alltså ;) beställer också en enklare variant till nästa barn! :P

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Glömde ju säga; GRATTIS!!! Fan vad bra jobbat att komma in bland så många sökande....Var stolt över det hur du än gör!

Postat av: Sofia

Åh vad roligt att du kom in! Grattis! Har du fått besked från dom andra utbildningarna också?



Många grattiskramar!

Postat av: Linda

Vilka otroligt fina bilder!

Hur mysigt som helst, ser det ut att vara.



Tack, för att du som du gör.

Det kan faktsikt hjälpa en del på vägen när folk säger/skriver det till mig. Man får liksom extra styrka.

Postat av: Pia Å

Vad härligt ni verkar ha haft det på midsommar! Å grattis till William! Ser fram emot både kalas och fest i rutan!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback