Days

Passar på att skriva några rader när lilla sjuklingen vilar.

Känner stressen och myset inför julen smyga sig på. Jag är långt ifrån klar med alla julklappar, william har fått några men har redan fått dom då jag tycker det är så kul att leka med dom och orkar inte vänta till jul ha ha :)
i söndags när vi (eller jag, M&W var hos Ms föräldrar ;)) var på Ikea köpte jag en stor rulle med ritpapper,fingerfärg,mjukisdjur, tågbana + tillbehör, så det ska jag slå in iaf . Eller tågbanan får åka tillbaka för min granne sa att den från Ikea är inte alls bra, så det blir den från Biltema , även Brios delar passar till den .
Hämtade även mina underbara tallrikar,muggar & stekpannan från Iittala. Vilken skillnad på kvalitén, WOW !
Helt klart värt pengarna !

På jobbfronten händer det inte så mkt nytt. Jobbade 2 hela veckor, vågade knappt säga det högt. Fast på dagis säger de att WIlliam har varit väldigt frisk, och det har han från början, men nu kommer alla jäkla baciller :(
William började snora i söndags och igår hann han vara 2 timmar på dagis och sen ringde dem att han hade 38,0 och att jag skulle hämta han. Jag hinner ju aldrig se om han är "sjuk" på morgarna då han är vaken kanske 20 min innan vi åker , så det blir oftast att dagis får ringa, vilket de gör rätt snabbt. Förra natten var ett skitjobbig, mest för William såklart. Han grinade,hostade,skrek så han blev hes och så försökte vi få i han hostmedicin. Inte alltför lätt med en vansinnig karate-kid i famnen :S Men det gick och lite sömn fick vi !

Idag myser vi på här hemma. Han håller igång ena sekunden och andra sekunden så är han helt slut. Man ser att hans huvud väger 100 kg av allt snor & slem , stackars liten :(

Just det. Jag tävlade ju i lördags på en ny häst för mig, Sam, då Farre var redan tagen i två klasser.
Jag förväntade mig absolut ingenting annat utan hoppades bara på att få sitta kvar hela rundan :)
Efter att jag ridit min runda, gick jag in med hästen , plockade av grejerna och sen säger dom i högtalarna " På första plats : Jonna Valikainen - Sam " WHAAAT ? fattade ingenting haha ! Men det var kul och Frida kom 2:a m Gnisten , kul!






bild

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Catti

Men grattis hihi! Vad kul! :D Vad proffsig du ser ut där du sitter på hästen. ;)



Jobbigt med sjuka barn.. Alfon har bara varit sjuk 1 gång hittills sedan han började på dagis i augusti så det är väl dags snart igen antar jag haha. Fast inga andra barn är sjuka heller på hans dagis så det är ju tur det iallafall! Den där magsjukan dom hade var det tydligen bara två barn som fick också och inte fyra som jag trodde först. Hoppas ert dagis också slipper magsjukor! När tar ni julledigt? :)

Postat av: regina

Sam verkar nöjd =) Han räcker alltid ut tungan när han är nöjd och trivs haha

Postat av: Catti

Nej det är ju inte ledighet direkt att VAB'a även om många kanske tror det. ;) Små barn & förkylningar är ingen lek! hoppas han kryar på sig snart så ni får vara friska under den egentliga ledigheten. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback