VAB

Jävla baciller !
Förra veckan var jag hemma ons-fre för William var sjuk (och jag oxå) Då hostade han som en tok.
Idag ringde de vid 9.45 från dagis och sa at William hade feber, så jag åkte och hämtade han och blir förmodligen hemma i 1-2 dagar till. Alltså har jag jobbat 4 av 10  dagar på två veckor om jag blir hemma torsdag-fredag. Självklart går det inte att göra ngt åt det och det är jättesynd om william som åker på allt skit :( Stackars lillhjärtat !

Det blir och kommer att vara jag som måste ta all VAB då M har eget och de har så mkt jobb så han kan inte vara hemma.
Mor- och farföräldrar + syskon 13-40 mil bort så vi är inte bortskämda med barnvakt heller.
Sen går det både VKS och vattkoppor på stora skolan som är bredvid dagiset så känns ju aningens jobbigt ja ..
Men man får tar det som det kommer och hoppas att William bygger upp ett jäkla immunförsvar nu ;)

Var tvungen att klaga lite ;) Men ska se det positiva i hela äter W som en häst (lunchen idag : 6 köttbullar + makarner = hela min matlåda ;) ) och dricker mkt och så hinner jag plocka fram julen ;)



Följde cattis tips och handla billigt Nanooks vinterhandskar m dragkedja åt W och såg att Elodie details och Sobea har en massa fint nu på kampanj på Campadre ! En grym sida :)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Det är det där med virus, baciller och bakterier. Jag avskyr dem!!

Man kan inte göra något åt dem utan bara acceptera. Jag är också "hemma" med Anton som har ögoninflammation. Jag brukar inte vabba då jag läser på distans, utan läser så mkt jag bara kan under dagen. Men inte är det lätt...

Postat av: sanna

jag vet hur det känns, charlie har ju också varit jättemycker förkyld och febrig sen han började dagis :( jag FASAR ju för helvetet på jorden nu när det börjat gå. magis..



jonas är hemma imorgon och jag på fredag. att dom aldrig får vara friska på riktigt våra små :S

Postat av: Jonas

Vi ställer alltid upp som barnvakt till W

de är bara ringa tveka inte!!

Postat av: Jenny-elliots mamma

Kram till er! Jag vet hur det känns...vabbar idag med en kille som spytt hela natten, not so fun! Kram, kram

Postat av: Theres

Hoppas han kryar på sig fort! Men som du säger, han kommer nog bygga upp ett rejält immunförsvar efter alla dessa sjukor :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback