Njuter....

Gud va skönt, idag har jag varit på massage, vi har bland annat det som friskvård på jobbet, att gå 1 gång i månaden hos en massör. Har haft så sjukt ont i huvudet i flera dagar nu, eller flera veckor till och från och idag när jag la mig hos massören frågade hon på en gång om jag haft ont i huvudet, för mina muskler var sååå korta. Nu har all spääning släppt och ska tillbaka till henne den 29/12 för en omgång till så att det släpper ordentligt.

HOn är så himla bra, hon vet ju såklart om att jag är med barn och jag litar fullständigt på henne att hon gör det man "får" göra på en gravid, det andra på mitt jobb hade t ex fått ligga på en spikmatta, som såg otroligt skön ut (haha) men inte jag, för den stimulerar för många punkter i kroppen, så det blir endast nack-axelmassage för mig de närmasta månaderna.  Det är skönt det med, men skulle bara vilja att någon knakar till min ländrygg, har sån värk i den, men förstår ju såklart att det inte går och det är ju inte olidlig värk.

Har funderat på en till sak som jag ska nog ringa till BM om, det knakar i mitt bäcken, höfter när jag t. ex vänder mig sängen, kliver ut från bilen..Vissa säger foglossning, men har man inte ont då? och kommer inte det senare? för jag har inte det minsta ont, men det känns lite skumt...som att den vill rymma? =)

Åh, va långt inlägg det blir men skitsamma, vi har funderat lite mer på namn idag, är inte riktigt överens...eller inte alls egentligen men har iaf hitatat några som vi båda tycker om :) Har även skrivit en att fixa-lista, kanske lite tidigt men det är ju så mkt som ska fixas och så får vi skaffa dubbelt av vissa grejer ¨å vi har våran stuga oxå som vi kommer nog att spendera en hel del tid i till sommarn.

Längtar till UL den 9/1, för det känns som att bara man får se där att allt är ok, så vågar man kanske börja handla lite saker oxå.. Det vill jag så gärna :) Har verkligen fasnat för Lundmyr of Sweden, dom har ju gudomligt söta saker!

Allt känns så spännande nu, det börjar kännas mer verkligt, då magen växer och jag börjar bli piggare, så riktigt njuta av graviditeten iaf för tillfället =)

Ska gå ner och äta lite kvällsfika, och sen gå & lägga mig & läsa en bok.
Imorn är sista dagen på jobbet, sen blir jag ledig en heeeel vecka =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Hej och grattis till bebisen :) Ja det är roligt med paket, och när skrutten lever om och har sig i magen! Ni var från också från Luleå såg jag, vad roligt. Känner inte igen någon av er dock, konstigt nog :) Lycka till!

Postat av: sanna

yaya, finally en blogg ;) toppen! nej, jag är inte säker men jonas har haft det och säger att det ser ut så. tror du jag grinade, ja! :) och förlossningen på unga mödrar grinade jag också som en galning till, jag har snart inga tårar kvar, jag är en riktig crybaby nu! haha. jonas dog typ när navelsträngen skulle klippas av och sa att det skulle han aldrig fixa med allt blod. precis som du säger känns ju det jättetryggt! om det här med drömmarna fattar jag inte riktigt vad det är som händer? dom är så verkliga också, inte som vanliga drömmar, man vaknar ju typ helt svettig, riktigt obehagligt!



ååh, vad kul att det börjar synas och kännas mer för dig och magen, kul! nu är det ju nedräkning till ul, tjohoo! fan vad skönt med massage, jag har typ krokrygg, måste också boka tid känner jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback