asocial

Började med BM-besök imorse och nu är jag ju då i v 34 :)

blodtryck 105/70
hb 115
socker 6,6
vikt 66,5 (+16,4 kg sen inskrivning)
hjärtljud 143-145 slag/Min
sf 34
huvudet : nedåt-ej fixerad (så den kan vända sig än, i know)

riktigt bra gick det , men känns lite läbbigt att huvudet är "där"..känns som att nu börjar det närma sig på riktigt.
m sa att tiden går för fort, jag bara "VA???" han ba..jo, nu börjar jag oxå bli lite nervös , sötis :)

jag börjar bli less. egentligen inte så på graviditeten eller jo, lite men mest på allt folk runt i kring som påpekar om hur mkt jag gått upp/frågar hur mkt jag gått upp, frågar om jag verkligen kan föda vanligt eftersom jag VARIT så liten m.m. jag orkar inte!!
var på ikea en sväng, och pga av att jag jobbat/jobbar där så känner jag dom flesta andra som jobbar där..jag kan säga att jag sprang igenom och gömde mig bakom hyllorna, blir man såhär folkskygg när man är preggo?? j
ja, jag iaf, mot folk som man inte träffar så ofta, allt för att slippa alla frågor, fast dom menar nog bara väl.. :)

sa till min vän Frida igår att jag hoppas att hon går upp till 100kg när hon blir gravid, för hon sa att "tänk va kul om du går upp till 70 kg ), inte för den skull ,men det är fan tungt att vara preggo.

åkte hem från ikea, pratade i tfn , och ser en POLIS!! jag har åkt i en kontroll sen jag fick körkortet för 7 år sen,
jag slängde ner en blick på hastighetsmätarn 130km/H på 90km/h väg..fan,fan,fan,av m kortet..svor i telefon åt marika, vi la på, körde in i fickan och som tur var så hade dom bara blåskontroll och ingen radar, fan vilken tur!!
körde hem ganska lagligt sen..om det är ngt jag har svårt för så är det att köra sakta (enligt hastighetsbegränsningarna) av ngn jävla anledning, men jag MÅSTE börja göra det när bebben kommer och sluta messa/prata i telefon medans jag kör..dålig,dålig ovana !!

så det blev en väldigt billig ikea-sväng idga, hela 151 kr :) men jag åkte till happis i första hand för att fixa nya sommarpjux på bilen, så det är det oxå fixat , skönt !

imorn blev är det valborg och planen är ändrad, från att i första hand vara i brändön till att
vi ska vara i Rutan och grilla hos några vänner och sen gå till brasan en sväng.
det bli nog lugnt och skönt :)

ikväll är jag gräsänka och det ska jag njuta av m ostkrokar , cola och gray´s på tv :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

holy cow, jag kommer typ aldrig hinna då :) serilst, jag har nog inte kommit utanför dörren före tolv en enda dag sen c kom :) men jag ska verkligen försöka. jag lovar!



nej, ha inte jobbångest, vet du hur skönt det är att vara ledig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback