På språng

Nu är vi äntligen hemma, eller vi kom igår.
Vi, jag & William, har varit i Haparanda från onsdag till lördag. Väldigt hektiskt, men roligt har vi haft det. SOm vanligt så hann jag inte ens träffa hälften av familj/vänner som jag ville, trots att vi flängde från typ 9-21 VARJE dag. Våra dagar har vi spenderat med shopping, massor med kompishäng, fika, hoppträningar och en hopptävling m.m. och sovit har vi gjort hos Williams mormor :) Vi har haft det jättebra och William har varit sååå snäll, sovit otroligt mkt ! Men det gör han när han är i sjalen, då sover han lätt 2-3 timmar ! Provade att ha han i vagnen men inte lika nöjd, nej..
 
På onsdagkväll när vi kom så skulle jag iväg till stallet och då ville min mamma vara barnvakt och till slut gick jag med på det , när hon sa att hon kan ju faktiskt ringa om det blir kris för stallet ligger 5 min bort ,haha. Jag var borta en hel timme och under de n timmen ville jag ringa och kolla hur det går ungefär 10000 gånger, men ringde bara en gång och då hade hon precis badat w och han var helnöjd, så det gick ju bra :) Hon har ju trots allt 9 barnbarn och 5 egna så hon kan nog det där ;)

William blev 8 veckor i fredags ! Dax för språng nr 2 i think ?! Någonting har det då hänt med min älskling.
Han är helkonstig eller kanske olik sig själv ska man säga :)

-Han har humörsvängningar som heter duga, ena stunder så jollrar han som aldrig förr och är en riktig solstråle och sen ändras läppen till en riktig surläpp och han blir jätteledsen lilla hjärtat.
-Han matvägrar. fast han inte ätit på några timmar och är grinig, så när jag försöker ge han mat får jag hålla på i kanske 10min och till slut så tar han bröstet och äter bägge heltomma och slocknar. Så han är rätt hungrig jaa..
-Han är extremt mammig, fast det är mysigt :)
- Han vill vara i famnen heeeela tiden i princip.
-Han ÄR trött men vill inte sova, men på natten sover han fortfarande som en stock :)
-Han har blivit blyg för främmande,  fast han är i min famn .
-han bökar som tusan när han äter, med händer ,fötter jaa hela kroppen !

Men det är klart, det är nya intryck hela tiden och hans sinnen utvecklas så det är inte så konstig att han blir "konstig" , det är mkt att ta in och vi som aldrig knappt är hemma. Undrade här en dag och stackarn vet ens vart han bor när vi flänger så mkt, men en sak är säkert, han vet då vems hans mamma är ;)

Imorn ska vi in till stan och promma m Sanna&Charlie bla. , och fika med Frida, om lillen är på humör.

Nu ska jag natta denna underbara unge som jag älskar över allt annat , mitt lilla hjärta !




Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Vad trevligt ni verkar ha haft det :)



Ja, det händer mycket för de små så det är inte konstigt att de klagar lite ibland... Men skönt att du hittat hans favorit, sjalen ;)



Ja, jag får hoppas att Tilde vill ha bröstet också igen... Nu protesterar hon mest o speciellt om jag inte ligger o ammar ;)

Postat av: Mia

Vad ni verkar ha haft det roligt :) Ja du kan nog lita på att din mamma kan men av någon anledning så tänker jag också att jag kan bäst :P



Ja, det händer mycket för de små så det ör inte konsti´gt att de klagar lite ibland... Skönt att du hittat sjalen :) Får se om Tilde kommer att börja tycka om bröstet igen eller om jag kommer att ge upp innan det har inträffat :) Det går då väldigt dåligt att amma om jag inte ligger ner ;)

Postat av: Mia

haha... dubbel ;)

Postat av: sanna

men eller hur, tradera är mycket bra :) kul att ses en sväng idag, cig imorgon är det mami-bomb också ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback