Intensiv tid

Det har varit en intesiv helg. Snart är julen över !
Det är mysigt med jul, men så stressigt med alla julklappar(jag är alltid i sista minuten :/), vad man ska köpa åt alla m.m. och sen ska vi ju fira jul hemma hos oss i år. Jättemysigt ! :) Men det minskar ju inte stressfaktorn.
Vi kör lite av ett knytkalas, men det är mkt att stå i .

I lördags intesivhandlade vi julklapparna. Eller en del. resten fixar jag på onsdag :)
Vi var först på morgonen och kollade på min systersons innebandyturnering. Man blir impad hur duktiga dessa små barn (6-8år) är ! Och  jag var ju inte lite laddad haha. Kan bara tänka mig hur det blir sen om William väljer att börja sporta :) Efter matchen åkte vi ut till storheden och blev kvar där från ca 12 till 18. Pust, så slut vi var.
William var super-tålmodig och gnällde inte en gång, trots att det inte blev så mkt underhålling för han i vagnen.
På kvällen slog jag in alla klappar som vi inhandlat och sen tog vi det lugnt i soffan. Vi var bjudna till våra grannar på glögg & pepparkakor , men orkade inte. Var mer död än levande haha .

Igår,söndag stoooorstädade . Vi hann med nästan hela huset. Skönt!
Och på kvällen åkte jag iväg och stor/julhandlade all mat. Var bjuden på andra trevligheter egentligen, men tiden räckte inte till :(

Idag har vi varit till Emma&Klara på Emmas födelsedag. Grattis Emma!!
Fikade supergott fika !! Och synd att jag inte tål fisk, för fisksoppan såg jättegod ut !
William var på strålande humör trots att han endast sov 5 minuter på fm.
han skattade som en tog åt leksakerna, våtservettpaketet. Ja i princip allting. Glad / övertrött sötnos !

Nu är Mathias och skottar snö med vår nyköpta snöslunga. Han var såklart överlyckig av all snö, så att han fick testa snöslungan haha. Som ett litet barn på julafton :)
Jag ska börja rulla köttbullar. M sa att vi måste smaka på dom innan vi serverar dom på julbordet.
han är mkt skeptiskt till min matlagning. Har han anledning att vara det? nja, kanske lite ;)
Speciellt när vi ska bjuda folk på mat haha :)

En trött tomte :)


Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Du är så duktig! Det är nog tur att vi inte har julen för jag tycker att det är nog stressigt... ;)



Ska bli skönt att återgå till vardagen sen :P



Vad mysig W såg ut på bilden... Vill låna honom så att jag kanske har nån som vill sitta i famnen o mysa :)

Postat av: Regina

Men vad söt han var i tomteluvan=)

Postat av: Wifie

Det låter som en mycket mysig jul! Skönt att vara hemma bara, och bra med knytis. :) Man vill ju inte stå för allt själv! :O Då blir det ju genast mycket jobbigare att vara hemma hos en själv på jul. :D När vi byggt klart vår stuga kommer vi vara där, och då får dom som vill komma. För jag tänker inte åka någon annanstans. ;)



Jag får lägga upp listan sedan när jag lyckats knåpa ihop den. Tycker alltid det är så himla svårt! Måste som passa in olika maträtter med träning osv. Och just nu är jag inne i ett IBS-skov så det blir mycket vatten och hårdbröd bara haha.

Postat av: sanna

gulle william! :)



jag hittar inte fem myror kläderna, i stan på lindex säger hon att hon inte visste om de ens skulle komma ngt sånt? kan du inte mms:a en bild på dom du köpt? :)



Postat av: Linda

Va söt han är med tomteluvan på!



Jag tänker storstäda imorgon.

Då är tentan avklarad och sjukhusbesöket bortgjort.

Jullov för barnen, så nu blir det lugna gatan här.

Förutom för mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback