en dag på stan

Idag har jag,Sara & Leo varit på stan hela dagen,Sanna stackarn, vågade inte följa då hon var rädd att smitta oss m magsjukebacillusker :( .. vi fikade mest m Sara & Leo, men var på stan iaf.
Kände efter igår då jag bara var hemma och vilade,  att jag ville aktivera mig idag :) Fast det var väldigt skönt och avslappnande igår kväll då jag kom på att det kanske är bra att bada badkar när man har så ont i ryggen, så tog badbomben jag fått av Emma och tappade upp ett varm härligt bad åt mig själv :)

Skitskönt, förutom att jag råkade glömma   att min kroppstemp. är ju typ 150grader, så det slutade med att jag släppte ut varmt vatten och spolade i iskallt :) haha, ofta man gör det..nej :)
Så även en film igår med Vin Diesel "The pacific" på tv, själva filmen var väl sådär, men höll mig uppe till 23,30 för han är ju såååå snygg alltså!! Dreglade som en lite bebis , haha :)

Jo, tillbaka till idag då, jag, Sara & Leo började morgonen m frukostfika på MCM, kan fika i evigheter, jajjomen, vi var där i 1,5 timme :) Vi insåg även att vilka som fikar på lördagar kl 10 på stan, yes alla barnfamiljer som redan varit vaken i flera timmar :)

Var på stan en sväng och köpte lite kläder, träffade upp Sanna på H&M, hon hade vågat sig ut en sväng :) mkt trevligt, sen fick jag ont i ryggen & Leo vart lite less på att sitta/sova i bärsjalen och vi höll på att svettas ihjäl så tog vi en fika på Mat & prat , där vi blev kvar..en lite längre stund :) Vi har nog mest fikat idag, och det har varit en riktigt skön dag, utan en massa stress & måsten.
Det man inte hinner idag, hinner man någon annan dag :)

Min shoppingrunda sluta med 1 skjort/tröja+ ett linne + underkläder åt mig själv
och såklart fick vår älskling i magen oxå lite, en klänning,ett par byxor och 2 sovpåsar till, jag älskar att köpa sovpåsar, dom känns så praktiska och så finns det så fina :) Hittade även en pyjamas/bodysuit på Doffi från lipfish som jag MÅSTE köpa när jag får mer pengar ( jag vet, det var löning nyss :) )

 
 och så en brun/vitrandig sovpåse :)

***************************************************************************
Från Lipfish MÅSTE HA :) + lite annat oxå, dom hade ju skitsöta käder så kan inte bestämma mig nu , kolla på http://www.lipfish.com/  och såklart finns ju alla modeller i olika färger oxå, ännu svårare att bestämma mig :)




Åh, jag är kär :)

Nä, su ska jag gå ner och lägga mig på soffan & invänta melodifestivalen :)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

jo, det verkar vara över för hans del iaf, och jag tokkurerar mig för att slippa :) det var kul att ses idag! jag hade gärna följt med, men alltid när ngn nära mig är sjuk blir man ju helnojig, och jag vill verkligen inte att du isf också blir sjuk. du vet :)



ska vi ta den där shoppingsvängen snart igen? ;) jag blev förresten helt rörd av dina fina presenter idag, jonas också! TACK så jättejättemycket, du är så söt att det inte finns, visst vet du? :)



jo, jag hittade lite till idag faktiskt, en amningsbh som var okej på lindex (skön iaf), en liten pyjamas och tröja till lillis, en halsduk, ett par sneakers, mammatunikan, ett bälte, en kjol, en sån där magic strumpa som ska trycka in magen efter förlossningen (viktigt), sen hittade jag den där lansilonsalvan för tuttarna på life i strand, plus en annan kräm, ett starkare hallonbladste än det jag hade (också jätteviktigt!), panodilsuppar till lillis, och så såna tvättservetter.



jag älskar att shoppa, FAN vad det är kul! :) (men.. vad hände med saldot då undrar ju jag? ;). vilka fina saker du hade hittat idag! och vilka coola bodys, måste kolla in där imorgon tror jag ;)



jo, jobbar denna vecka som kommer, coh nästa (tis ons tors och fre). sen är jag done. tror du det börjar kännas tungt? JA! :) hur många veckor har du kvar tills ledigt?

Postat av: Emma

Ja visst är det häftigt? Haha, att man kan vara så jäkla imponerad av en simpel kökshäll ;)



Åh, jag älskar lipfish kläderna! Dom är ju för roliga, och så härliga färger också :)



Ja jag tycker också att bebisen kan komma snart, det är som inte lika mysigt längre utan börjar faktiskt bli rätt jobbigt.. Men jag ska inte klaga, jag har haft en himla lätt graviditet :) Hur har din varit hittills?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback