Mmm

Var till läkarn i tisdags uti min svanskota: infektion/inflammation eller foglossning *suck*
Ska fixa en sittring till jobbet, för jag tänker inte gå hemma & vara sjukskriven och funkar inte sittringen skulle vi prova med kortisonspruta (AAAAAJJJ) så hoppas att det blir bra eller iaf att jag kan fortsätta jobba så länge som möjligt.
Men ridförbud blev det, som jag misstänkte oxå.

Sen på e.m. var jag till massören och frågade henne vad det kunde vara när jag har så ont revbenen och hon sa att jag sitter JÄTTEsnett och bebisen trycker, men skulle ändra min arbetställning, HUR DÅ? jag sitter/står ju bara vid min datorn...som vanligt :) jaja, vi får se, jag överlever det iaf :)

Idag har jag ont i huvudet, målade en hel del igår så kanske kan bero på det, så det blir nog ingen målning idag för min del.

Nu har jag klagat färdigt =) men förhoppningsvis blir det bättre (men ser inte så hoppfullt ut enl läkarn , kuuul ;) )

Idag ska jag bada bastu, äta nå gott & bara chilla (=sova) känns som att tröttheten börjar komma tillbaka igen.
Imorn ska jag fika m Sara & lille Leo , längtar redan känner att jag är fikasugen som tusan :) och på måndag m Sanna .
, kul :)

Bebben & magen växer SUPER-fort nu, har gott upp..TADAAA 7 kg redan sen inkrivningen och 10 kg om man räknar från att jag blev gravid, ska bli spännande att se hur jag blir av med allt sen, haha :) Får nog damma av löparskorna sen :)

NU är vi här


Graviditetsvecka 22


De flesta förstföderskor känner nu fosterrörelser och graviditeten blir mer verklig.

Nu väger bebisen nästan ett halvt kilo, cirka 430 grams, är drygt 27 centimeter lång från hjässa till häl och har samma proportioner som en nyfödd bebis, om än lite spinkigare eftersom bebishullet inte utvecklats ännu. Innan detta sker, ser huden lite skrynklig ut, men bebisen lägger på sig lite varje dag nu. Läppar och ögon är formade, men iris (regnbågshinnan) saknar fortfarande pigment. Bukspottkörteln utvecklas stadigt.

fetal development at 22 weeksRedan nu finns tandämnen i käkarna och det dröjer inte så länge innan bebisen är född och så småningom får sina
första tänder.

Hittills har du förmodligen ökat i vikt med mellan 5,5 och 7 kg, men från och med nu kommer du att öka snabbare i vikt - räkna med strax under ett kvarts kilo per vecka. Det är vanligt och helt normalt att få sug efter specifik mat och ökade (men inte blodblandade)
flytningar.

· Observera, att forskning har visat att barn utvecklas i sin egen takt - även i livmodern. Sidorna om fostrets utveckling har gjorts som en allmän guide till hur din bebis växer. 








 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

fan vad jobbigt med svanskotan, aj! vi får vanka fram tillsammans snart ;) vad hurtig du är som målatr, skulle vi också behöva! alla lister här hemma, säkert ngn vägg också, men jag vågar inte börja för det blir aldrig klart :)

Postat av: sanna

ps, håller med om fexim, jag höll på att spy av illamående första gångerna jag tog det! usch..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback