oteknisk???

hahaha, sitter & skrattar för mig själv här. Har hållt på och koppla ihop ett paket vi beställt från Telia, bredband/telefoni/tv. För engångsskull följde jag instruktionerna, för det var typ 100 sladdar & kablar, och till slut när jag tyckte att jag fått ihop det och skulle stoppa in nätverkskabeln i väggen...men vi har ju inget vägguttag?! sökte och sökte och sökte, rpovade ringa alla andra föturom Telia som förmodligen skulle idiotförklara mig men fick inte tag på någon, så svalde min stolhet och ringde till Telia..

Jag :"Hej..alltså jag håller på att koppla ihop det här paketet men har en kabel som inte har någon plats"

J: "Jaha, vilken kabel då? "
"öööm, den här som ska i väggen i nätverksuttagget.."
Han skrattar lite " men den ska gå från thompson-lådan till telefonjacket"
Jag: "ööh, jaha, vilken thompson-låda??"
Han: "den du kopplat till datorn"
Känner mig skitdum, JAG HAR JU INGEN VIT THOMPSON LÅDA!!
J:"
okej, vänta jag kollar...alltså, jag har ingen sån låda :) "
H: "Ja men det måste du ha"
J: "NÄE,jag har en grå låda och det står wan på uttaget.."
tystnad...
H: "Ja, men då har du fått fel grejer om du inte har ett stadsnät, har du det?"
J: "Jag vet inte *ler* jag bor i villa :) "
Han skrattar..
J:
"du har inget uttag i väggen? utan det går via telejacket, då ska du ha en vit thompsonlåda, så då har du fått fel grejer :)"

Jag visste att så jävla korkad kan jag inte vara om jag följt instruktionerna, så jag avslutar samtalet med att säga det och han sa, nä det är du inte :) Tack !!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Haha. Det kunde blivit skämmigt det där. ;)



Ja det låter ju som ett bra jobb annars. Synd bara att du ska ha ont.



Jag hade 9-18 som arbetstider förr och det var inget att föredra. Just nu håller jag på att utbilda mig till sjuksyrra, eller just nu är jag ju mammaledig, men.. ja.. du vet vad jag menar. :)



Ja, snart är det sommar. Tiden går fortare än man tror. Tänk att det redan är mars (snart). Nästa månad är det April och då ska det ju bli vår. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback