Sömntuta

Igår vart det en lugn kväll, åt gott & såg melodifestivalen och vid 22 låg jag i sängen :) M stannade uppe en stund & såg på tv och kom & sov sen..

Vaknade idag vid 8 , vi låg i sängen och pratade om allt möjligt, hur vi ska göra om i badrummet, om bebben såklart och hur vi tror att vi kommer att bli som föräldrar :) Frågade M vad han är som mest "rädd" för? Ingenting, svarade han.,man får ta det som det kommer.. Men jag tänker hur vet man om bebben är hungrig, det ska bytas blöja, har ont i magen när den är ledsen? får väl prova med allt i början & sen lär mig sig nog?

Snart i 7 :e månaden, låter helt sjukt, det var ju nyss jag plussade känns det som :) Fast det är bara bra att tiden går fort , för det känns ändå som att det är lääänge kvar .

M sa idag " Det är snart man blir pappa" och så log han :) Han kommer att bli en super-pappa :)
ocj jag en överbeskyddande hönsmamma? :) Förmodligen..

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Haha. Vad roligt. Jag drömde nämligen inatt att jag var gravid och låg på förlossningen, men jag hade inga värkar. Så blev jag helt nervös och tänkte att nu tusan måste värkarna komma för annars kommer de ju skicka hem mig. :)



Men, nej. Jag är inte gravid. :D

Postat av: sanna

haha, eller hur, allting är ju svinjobbigt! :) jag kom typ inte ner till mina tånaglar, kommer vara värsta pomperipossan när jag kommer in på bb och typ riva nån med naglarna, usch :)



naaaw, vad söt m är som säger sådär, jag blir ju helt rörd och börjar grina när j gör det :) vi ligger ofta och pratar om det där med hur man ska bli som föälder, vad man är rädd för, vad som känns läskigt och så. det är mycket :)



imorgon, det låter ju svinbra om du får sluta tidigare! :) toppen! jonas tycker vi kan fika här men då måste jag ju baka, haha. vad säger du, ska vi köra lilla fiket igen? :)

Postat av: Anonym

nej, jag vet, dom är inte lika "på" som oss när det gäller känslor kring det här med graviditeten coh barnet, j är likadan! jag får pressa honom lite :)



ja, men vi kör fiket så blir det hemma hos ngn av oss nästa gång? vad tror du? :) j vill jättegärna träffa m också!



ja, men lätt att vi kan svänga förbi hm, inte för att jag kan shoppa ngt nu, men man kan ju alltid fönstershoppa lite innan lönen så är det bara att köpa det sen ;) det kör vi på! hör av dig imorgon när du slutar eller en liten stund innan så möter jag upp dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback