sunderbyn

-

Inatt åkte jag in till Sunderbyn, mina värkar kom med ca 3-5 min mellanrum och höll i sig kring minuten och gjorde RIKTIGT ont, så höll det på i några timmar. så  åkte in vid 01,30, hade ctg en halvtimme och sköterskan konstaterade oxå att jag hade riktigt kraftiga värkar och riktigt långa oxå, men sen när hon undersökte mig så hade det typ inte hänt ngnting !

2 cm kvar av tappen och hon fick in bara ett finger !! hon vart lite fundersam eftersom mina värkar var så starka och sa att det varit så nu i flera dagar, dock inte så täta men hela tiden och då frågade hon hur mkt jag sovit typ senaste vecka, och det vet ju ni oxå svaret på,  skitkasst =) hon sa att mina värkar är som dom ska, dock lite oregelbundna än, 3-5min mellan men min livmoder orkar inte jobba för jag är för trött i kroppen så nu är jag ordinerad VILA VILA VILA om jag vill få igång det här.

fick en sovdos samt smärtstillande och hon trodde att jag kommer nog att hämta ngn fler dos innan det är dax. fick även bricanyl som jag blir sjukt skakis av, så nu sitter jag här och skakakr vid tangeterna, det skulle bromsa upp lite så jag kan sova  , men jag vill ju föda =)

ja,ska gå & lägga mig i sängen igen och försöka sova =)

god morgon =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Sov, sov, sov. För mig satte det igång ordentligt först efter att jag fått min sovdos och fått sova ut.



Det är SKITTRIST att åka in och tro att när jag kommer härifrån har jag bebisen med mig och så får man höra att allt inte ens börjat ännu. Suck.



Hur jobbigt det än är just nu att veta att det är så mycket kvar så hade jag LÄTT bytt med dig när som helst. För när det väl är över så är det såååå mycket värt det! :D

Postat av: malin

åh lilla bebisen, hjälp mamma nu! :)



hoppas det sätter i gång riktigt under morgon dagen! jag tror i morgon eller på fredag. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback