100 dagar

Men va fan, tänkte ju sova ut idag, men vaknade lika förbannat typ 05,30 och har kanske slumrat till en kvart eller så fram till nu. Jag höll mig vaken igår till 22,30-23,00 (!) för att jag sku sova längre idag men inte det :) Har absolut ingen aning om vad jag ska göra idag. Jenny skulle åka till Boden idag så det blir inge Piteå, så får åka runt & hälsa på folk här i Luleå istället, kanske gå en sväng på stan..vi får se vad dagen har att erbjuda ;)

Nu är det 100 dagar kvar till BF, 100 dagar!! Hur länge är inte det ?! jävligt länge känns det som, hoppas att tiden går fort :) Skrutten har levt om i magen inatt och hela morgonen, mysigt , men mår litte illa ibland när hon sprakar på tom mage, men var ju lite orolig då det varit lugnt i några dagar nu, så det känns bra att hon kommit igång igen:) Förmodligen av allt socker jag åt igår, godis , glass,juicer m.m. :) Hmm, kanske därför jag inte kan sova heller pga min extrema sockerkonsumtion... ?

Åh, så har jag varit lite orolig för min FP nu när jag är sjukskriven, alltså om den sänks nu men en vänlig själ vid namnet Linnea hade skrivit åt mig att såhär står det på FK:s hemsida (har sökt&sökt&sökt själv oxå :) )

Du kan arbeta mindre före förlossningen - utan att sänka din sjukpenninggrundande inkomst

Du som är blivande mamma kan sluta arbeta eller minska din arbetstid inom sex månader före den beräknade förlossningen utan att din sjukpenninggrundande inkomst sänks.


Det känns bra måste jag säga, var lite orolig att jag skulle få ännu mindre pengar :)

Haha, glömde förresten sätta ut en bild när mina "grannar" var & hälsade på här en dag i veckan..
Tror ni att jag höll på att falla av stolen när jag satt och käka frukost & tittade ut..hahahaha..





"Skrämde" iväg dom, men dagen efter när Marika var & hälsade på så var dom tillbaka m dubbelstyrka, hela 5 stycken!!
Och dom lämnade en skithög på gården som luktade faaan ( som M fick skotta bort sen) :)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linnea

Det var så lite så.. :) Det är ju en hel djungel det här med Fp.. Om du vill läsa mer så hittade jag frasen på den här sidan: barn/index.php" rel="nofollow">http://forsakringskassan.se/fakta/fp/?page=/privatpers/foralder/vantarbarn/index.php



Under rubriken: Mer om föräldrapenning och sjukpenninggrundande inkomst.



Vad spännande med bara 100 dagar kvar till bebis. :) Min son är född i april -08 och det känns som det var nyss han kom. :)



Om du undrar så har jag hittat din sida via Marie´s sida via en annan sida via en annan sida o.s.v. :)

Lycka till med allt.. Undrar du om nåt mer om fp så är det bara att skicka ett mail! (Så kan du få lösenordet till min blogg om du vill också..)

Postat av: sanna

HAHA, jag skulle ju velat klappa dom, värsta söta kossorna ju! :) vi kidnappar en och stänger in den i ditt garage :) haha.



visst är det obehagligt med fööör mycket sparkar! jag vaknade i natt av en jävligt hård en rakt i magsäcken, mådde inte så bra nej! och så är det ju ett jäkla projekt att vända sig :)



skönt att inte fp's sänks, fyfaaaan alltså, det är ju nog kaos som det är :)

Postat av: Marie

100 dagar går skitafort! :)



Fan vilka söta kossor, en sån vill ju jag ha. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback