bajsmuffins?

Idag har jag jobbat min första dag som 25% sjuksriven. Det var verkligen skitkul att vara tlllbaka till jobbet, dagarna går betydligt fortare, fast vi har nu ändrat min arbetstid från att ha varit 07,30-16,30 till 07,30-14,25, GUD vilken stor skillnad det är. Hinner ju knappt sätta mig efter lunch känns det som och kommer ju hem "mitt" på dagen. Det kändes bra iaf och jag klarade mig bra m stödbältet, så slapp använda TENS:en oxå :)

Ikväll blir det en lugn kväll framför tv:n, vart lite ivrig där efter jobbet och bakade (= nu, aj aj ryggen) chokladmuffins m chokladbitar i var det tänkt men istället så ser det ut som att en hund typ skitit på dom *fräääsch* så inte så snygga men goda , är ju ett chokladmonster för tillfället :) Hur får man som chokladbitarna i själva muffinsen utan att det smälter ???

Jag kämpar på med min bakning, men ger fan upp snart ! Jag är inte huslig på många sätt , jag kan inte laga så många olika rätter och kan inte baka utan (eller med) recept...Jag vill ju kunna baka till mitt barns kalas sen, men dom som kommer får fasiken ha överseende sen med utseende på mina bakelser :) haha.. Emma är ju sjukt duktig ser det ut som eller hennes bakelser ser iaf underbart goda ut :) Tur att det finns ett bageri i Rutvik :)

Hur är det m skrutten i magen då? Jo, bara bra känns det som, den är en liten vilde där inne , en morgon kändes det som att det var minst 2. Haha, ja på tal om tvillingar, så kom jag på jobbet idag och min kollegor bara "Va, varför har du inte sagt att du väntar tvillingar" med ett leende på läpparna, jag minst lika förvånad "VA??" Ja tydligen så har någon på UMEÅ-kontoret fått för sig det eller drivit m ngn, så nu går ryktet att jag väntar tvillingar?! fattar ingenting, men skickade ett mail "det är inte tvillingar, det är trillingar ;) " hoppas att dom förstod att jag skojade :) hahahaa.. så jävla komiskt för jag har inte ens skojat med dom att det sku vara så, så har absolut ingen aning var de fått det ifrån :) Där ser man vad som händer när man är borta en vecka!

Nä, nu ska jag ner & kolla om det är nå bra på tv idag , tror inte det men ska iaf bara slappa och kanske äta en bajs-muffins ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Haha, ja trillingar hade ju varit rätt mysigt. ;)

Postat av: sanna

haha, full fräs med tvillingar och trillingar du ;) haha. alltså jag har också alltid undrat hur man gör för att få chokladen att inte smälta sönder, för jag vill ju baka såna som dom säljer på sub coh vräka här hemma! :)



kommer typ inte våga baka till våran lillis kalas, alla kommer ju börja grina och inte våga smaka. och så kommer jag bli sårad och börja grina jag med ;)



skönt med så korta dagar, skulle jag också vilja ha! fick ångest idag när en tjej jag känner tyckte det vart osmart att ta ut mammadagarna från 1:a april, ifalkl jag går över. tänk om man går över två veckor, fan då är ju nästan en månads mammadagar gone :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback